En svart-vit världsbild

Inlägg #1: Postat: 2005-03-17 12:02:00
tomster
Såg du inslaget på rapport om ungdomsbrottslighet i förorten och om att den inte var så hög som man inbillar sig? Hur som helst, jag tyckte det här var en bra artikel. Ja, ekonomin får ju styra all annan politik, fullständigt, den borde alltså få råda även här. Anhöriginvandring t.ex. som stod för 28000 pers förra året eller nåt kommer inte ihåg siffrorna, det stod i DN häromdan kanske måste begränsas såvida inte personen som invandrar kan visa att han har försörjning säkrad.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-17 12:07:00
Thomas L. Aabo
Internt inom Malmö kommun kallas planen för "Välfärd för Allah".
Inlägg #3: Postat: 2005-03-17 16:15:00
Unto S
Fy Fan Ståhlman! Din hatartikel har redan fått 4,5 stjärnor av 11 röstande. Hade dina hatartiklar fått större publicitet hade alla invandrare hamnat under giljotinen. För så primitiva åsikter har det flesta, jag vet, under mina 45 år i Sverige har jag lärt känna den primitiva delen av folket, och dit tillhör även Ståhlman. Än så länge har vi sluppit denna pest i offentligheten , men Folkpartiet är på god väg med sin invandrarfientlighet och sitt slickande med den primitiva delen av befolkningen.
Inlägg #4: Postat: 2005-03-17 19:59:00
Friskytten
Unto S är ett bra lackmuspapper. Är han hatisk vet man från början att texten är viktig och resonabel. Och det är den ju också.
Inlägg #5: Postat: 2005-03-17 21:19:00
Unto S
Fy Fan vad äcklig du är Ståhlman! Jag såg precis ett program i SVT-UR. ”Ramp om historia – Nazismen i Sverige under andra världskriget.” Repris 18/3, 29/3 och 30/3. I programmet visades bl.a. en affisch: ”Protestera mot den judiska invandringen”. Fan vad det låter Ståhlmansaktigt! Hur fan kan man vara rasist och nazist i dagens samhälle, är ni helt korkade?
Inlägg #6: Postat: 2005-03-17 21:58:00
Redliner
det var en sorgens dag för stålis när professor christian diesen publicerade följande debattartikel i dn: Länk: dn.se
Inlägg #7: Postat: 2005-03-17 22:59:00
stålis
Har ni märkt hur Redliner och Unto lyckas kommenterar helt andra saker än de som tas upp i mina artiklar? Månne detta var medvetet?
Kanske vi bör ignorera dessa herrar i framtiden?
Inlägg #8: Postat: 2005-03-18 01:05:00
soilander
Jag har för mig invandrare har rösträtt, eller? I Sverige finns det 22 invandrare. Om vi går mot ett samhälle som är tårtbitsformat med vattentäta skott emellan så ser det politiska landskapet snart helt annorlunda ut.
Inlägg #9: Postat: 2005-03-18 09:46:00
Unto S
Fy Fan Ståhlman! Det här måste göra ont i dig och i dina rasistiska gelikar. Enligt TT-notis skall utländska medborgare utanför EU som bor i Sverige få rätt att återförenas med sina familjer. Man ska ha rätt att förenas med sin partner och sina barn. Även föräldrar ska få uppehållstillstånd för familjeåterförening. Allt enligt EU-direktiv. ”Nyordningen beräknas inte kosta något för det svenska samhället.” Du och dina rasistmedbrottslingar ”kämpar” förgäves. Humanismen vinner!
Inlägg #10: Postat: 2005-03-18 10:49:00
Mysan
Fråganär väl nu vad som skulle hända om vi stängde våra gränser?
Skulle vi få mer jobb?
Inlägg #11: Postat: 2005-03-18 13:11:00
Fowler
Den här artikeln var ju faktiskt en ansatts till en seriös diskussion av integrationspolitiken och problem som uppstått i Sverige, men så var det ju, i princip, ett enda långt Aje Carlbom citat också.
Inlägg #12: Postat: 2005-03-18 21:28:00
stålis
I min förra artikel kritiserade jag vansinnet i att kritisera utvisningen av utländska medborgare som begår brott. För det är ju vad kritiken av folkpartiets senaste utspel handlar om. I stort sett. Dock tillräckligt för att uppväcka ett ramaskri i den svenska ankdammen. Att utvisa grova brottslingar med utländsk medborgarskap? Hur fan kan det väcka rädsla för ett återupprättande av Tredje riket!
Inlägg #13: Postat: 2005-03-19 12:28:00
Jan Schmidt
Mmm... intressant. Men man kan vända på ditt resonemang: Beror inte populisthögerns fixering vid invandringen som ett problem par defintion också på ett behov av en lätt identifierbar fiende, en företeelse eller en grupp människor som man kan skylla allt på? Är det inte snarare så att bristen på analys och eftertanke är något ganska signifikativt för Sverige- och Nationaldemokraterna, liksom för deras äannu skummare "svans" av mer eller mindre uttalat rasistiska grupperingar?
Inlägg #14: Postat: 2005-03-19 15:19:00
Franklin
Det är nästan omöjligt att kritisera invandringspolitiken utan att bli kallad rasist. Jag har själv blivit kallad rasist av nämnda anledning. Detta trots att jag är FÖR invandring. Trots att jag är antirasist och ärligt talat föraktar de strömningar som finns på den yttersta högerflanken. Trots att jag har/har haft vänner och arbetskamrater med invandrarbakgrund. Men det spelar ingen roll. Kritiserar man invandrarpolitiken är man rasist. Punkt.
Inlägg #15: Postat: 2005-03-19 23:04:00
stålis
Jag tycker det är gräsligt när barn kommer i kläm p g a vuxnas handlande. Jag tror det händer i samband med asylpolitiken. Iofs schysta mänskor med en orealistisk syn på de rika länderna i väst lockas att investera i ett nytt liv här genom att överdriva asylskäl. Jag tycker inte att det är deras fel. De luras att ange sådana skäl dels av människosmugglare, dels av vår egen politiska och intellektuella härskarklass.
Inlägg #16: Postat: 2005-03-21 17:04:00
tomster
STÅLIS! Har lite kommentarer angående din fria abort-artikel men jag orkar ju inte skriva dem vid den, för då kommer du inte läsa dem. Men jag mailar gärna, hittar dock ingen adress till dig. Så, här är en jag använder, du kan ju dra ett mail så jag får din, jag kommer dock maila tillbaka från min "riktiga" adress, hotmail är en bra spamfångare. jag_kan_mesthotmail.com
Inlägg #17: Postat: 2005-03-22 15:12:00
Anders Klasson
Vill du veta vilka som bestämmer
i ett Land, ta då reda på vilka
som inte någon får kritiseras,
ingen dum regel att kunna.
Inlägg #18: Postat: 2005-03-22 15:35:00
Anders Klasson
Holländare flyr,NEDERLÄNDERNA Sedan mordet på filmproducenten van Gogh i november förra året har utvandringen av européer av medelklass och högutbildade ökat kraftigt. Ett företag som handlägger emigrationsärenden säger att de första veckan efter mordet fick fyra gånger fler träffar på sin hemsida, eller 13 000. ”Holländarna lever som i en tryckkokare just nu”, säger denne företagsledare.
Inlägg #19: Postat: 2005-03-24 18:35:00
Anders Klasson
Bonniers äger snart allt ! Det har
betydelse för den eller dom som
vill kritisera vissa saker.
Laddar...