|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-11 13:00:00
|
|
solrosen |
Genomgod eller inte så är hon ju iallafall en betydligt bättre människa än "den där" som anmälde falskt, för tro mig det finns kvinnor som gör det för att få uppmärksamhet av sin omgivning och det är ju faktiskt de kvinnorna som borde få ett straff dels för att de förstör oskyldiga människors liv och dels för att de förstör för de kvinnor som verkligen blir utsatta
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-11 14:49:00
|
|
hanna_gbg |
Jag vet att det finns falska våldtäktsanklagelser och det är avskyvärt, men jag tycker inte att det spelar nån roll hur god eller ond någon annan är - man ska inte komma med falska anklagelser, det brottet är i mina ögon lika grovt oavsett om man gör det mot en "oerhört fin människa" dvs en mor och duktig medarbetare som mot en dålig människa vad nu det är.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-11 14:49:00
|
|
hanna_gbg |
Jag tycker att det är helt fel att komma med falska anklagelser, men jag vänder mig mot den svart-vita bilden som målas upp och att det tydligen är mer fel att agera orätt mot en sk "ängel". Och igen - det finns inte ett "rätt sätt" att bete sig på när man har blivit utsatt för ett brott, Evas agerande varken fäller eller friar henne.
|
| |