Bara tre chanser är för lite!

Inlägg #1: Postat: 2005-03-11 09:16:00
stålis
4 Mikael Trolin i "debatten" med Wachtmeister menade att fp gjorde åtskillnad mellan folk p g a deras etniska tillhörighet och inte p g a deras medborgarskap. Han antingen medvetet blandade ihop begreppen eller fattade inte skillnaden mellan dem.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-11 14:37:00
Emma
Mikael Trolins oförskämda omogna uppförande samt hans svenskfientliga utspel fick nog en hel del svenskar att lämna Folkpartiet också. Vi fick se liknande beteenden i Agenda några dagar innan. Det går inte hem i de svenska hemmen.
Inlägg #3: Postat: 2005-03-11 14:48:00
Emma
Kontrasterna mellan civiliserat beteende Ian Wachtmeister och det ociviliserade Mikael Trolin var stark. Vilken kategori personer blev upprörda på Ian tror ni?
Inlägg #4: Postat: 2005-03-11 16:47:00
megaman
Att ian wachmeister inte har fått en egen tv show förvånar mig. För han är ju uppenbarligen rikitgt bra tv, rolig, karismatisk och rapp i mun. Vad sägs om ett "the wachmeister factor".
Inlägg #5: Postat: 2005-03-11 16:50:00
megaman
Jag skall nog mejla det till tv8 och se om dom nappar. Jag menar det kan ju inte bli sämre än middag hos tråkmånsen bildt.
Inlägg #6: Postat: 2005-03-11 19:38:00
stålis
Faktiskt bra idé megaman. Och kanske inte helt orealistiskt. Ian Wachtmeister och Lars Werner hade ju en "talkshow" från en pub i ngn tv-kanal för nåra år sen. Nu har ju TV8 lite "fiiin" publik, så det kanske inte går hem.
Usch för "The OReilly Factor"! Ian skulle aldrig var lika skrikig och osympatisk som den mannen. Ian är brittiskt elegant. Eller lite som Pat Buchanan. Där har du en elegant debattör.
Inlägg #7: Postat: 2005-03-11 20:31:00
megaman
Faktum är att tv8 har sökt efter en svensk oreilly, oreilly är väl motsatsen till fin och vi får inte glömma att det är kinnevik som äger tv8. Jag tror ian skulle kunna göra något liknande alldeles lysande. Ett slags redaktionellt nyhetsprogram. Ian har allt som krävs iform av karisma, frispråkighet och pondus. Och det skulle vara värt 1000 bloggar.
Inlägg #8: Postat: 2005-03-14 05:23:00
stålis
Snälla megaman, skriv TV8 och föreslå Ian. Om du gör det, lovar jag att göra sammaledes. Förresten skickat mail till Ian och fått svar.
Laddar...