|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-09 07:00:00
|
|
Anna Ekelund |
Vad har pengar med ett bra liv att göra? Vad är det rika Hilton kan som inte du kan? Och borde vi sitta hemma och lägga pannan i djupa veck för att "sexismen" finns. Och förklara hur Shyman kämpar, exakt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-09 11:01:00
|
|
Anna Drangel |
"Vad har pengar med ett bra liv att göra?" Anna, menar du verkligen allvar...? Jag har en del kompisar som knappt har råd att köpa mat.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-09 11:17:00
|
|
Lena Katharina |
"Vad har pengar med ett bra liv att göra? Vad är det rika Hilton kan som inte du kan". Ja, klart att det är sarkastiskt menat. Det måste bara vara sarkastiskt menat, annars...jisses.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-09 11:19:00
|
|
Daniel Wijk |
Sant, men det var inte mat hon menade utan att man kan ha roligt utan pengar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-09 11:34:00
|
|
Lena Katharina |
Ja det är ju självklart, annars skulle en stor del av befolkningen dö av tråkig leda. Men jag får ju fortfarande hoppas att hon var sarkastisk med "Vad har pengar med ett bra liv att göra. Vad är det rika Hilton kan som inte du kan".
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-09 14:01:00
|
|
Anna Ekelund |
Jag är inte sarkastisk. Pengar är inte vägen till lycka. Jag vet att ekonomisk ångest är smärtsam, men du menar väl inte på fullaste allvar att fattiga människor per automatik är olyckliga?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-09 14:05:00
|
|
Henrik Eriksson |
Schyman gör allt för att den offentliga sektorn ska ligga under offentligt monopol så att kvinnolönerna ska kunna hållas nere. Vänstern tycker bättre om bidrag än lön, då kan man ju hålla tummen i ögat på dom så att dom inte röstar på borgarna! Verklig frihet och jämnställdhet är stora delar av feminismen livrädda för!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-09 14:10:00
|
|
Lena Katharina |
Vad får dig att tro att jag på fullaste allvar menar att fattiga människor per automatik är olyckliga? Själv är jag en lycklig människa med högst begränsad ekonimi, som de flesta andra. Däremot tycker jag att många av dina kommentarer och delar av dina artiklar är mer än lovligt naiva, till gränsen på småkorkade faktiskt. Sorry.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-09 15:30:00
|
|
thomtom |
Ni som följer alkolissan Schyman kan väl samla upp tomglasen efter henne, så får ni råd att köpa mat.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-09 15:36:00
|
|
Lena Katharina |
Det där var väl onödig thomtom? Mig veterligen är Schyman idag en nykter alkoholist. Dessutom, att håna b.la de ensamstående föräldrar som lever på existens minimum - eller under, att håna de hemlösa och alla andra som på grund av olika omständigheter är fattiga är att sparka på de som redan ligger. Det är lågt, riktigt lågt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-03-09 15:39:00
|
|
thomtom |
Lena Katharina.
Det var tänkt lite som ett skämt faktiskt. Samtidigt var Schyman en av de som moraliserade hårdast över Lars Werner, också fd alkoholist och yrkeskommunist, när han hade bekymmer. Och frågan är om Schyman lärt sig så mycket, eftersom hennes beteende inte fick några större konsekvenser. Vård unnar jag henne, men är det rimligt att hon skall leda en rörelse med denna läggning.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-03-09 15:41:00
|
|
Lena Katharina |
Nu är du ute på tunn is. Hur många rörelser tror du består av medborgare som är utan alkoholproblem?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-03-09 15:48:00
|
|
thomtom |
Lena Katharina.
Frågan är om man skall vara rollmodell och ledare med denna problematik. Det tyckte ju inte Schyman när Werner var partiledare. De som har vanliga arbeten i samhället får ju vara beredda att byta position om de har alkoholproblem. Varför skall politiker särbehandlas?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-03-09 15:53:00
|
|
Lena Katharina |
Alla som är "högt" uppsatta i samhället särbehandlas, oavsett om vi "vanliga" medborgare gillar det eller inte. Men, det finns en utbredd alkoholproblematik i detta land, inte bara i botten, utan lika mycket i toppen, så om vi ska rensa bort ledare med denna problematik, skulle vi nog få byta ut mer än en, är jag rädd.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-03-09 15:54:00
|
|
thomtom |
Lena Katharina.
Det kanske inte skulle skada att byta ut mer än en, om så många av dem har alkoholproblem utöver andra tillkortakommanden.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-03-09 15:55:00
|
|
Lena Katharina |
Därom håller jag med dig, thomtom.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-03-09 16:06:00
|
|
thomtom |
Lena Katherina.
När Schyman krökade till på planet hem från Grekland -99, så uppträdde hela Sverige som en alkoholisthustru efter fadäsen. Vad fick Schyman lära sig då? Jo, att det inte var så farligt i alla fall. Skulle det gå an för dig och mig på jobbet eller gentemot familjen, tror du?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-03-09 16:08:00
|
|
Lena Katharina |
Nej, har jag påstått det?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2005-03-09 16:09:00
|
|
Lena Katharina |
Du verkar ha en hangup på Schyman, thomtom. Feminismen som sådan skulle säkert må bättre utan henne, men feminismen är inte synonomt med henne. Glöm inte det.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-03-09 16:18:00
|
|
thomtom |
Lena Katherina.
Nej, det verkar ju onekligen som om folk inte vill se henne som galjonsfigur för kvinnorörelsen. Och det är väl ett sundhetstecken. Jag skulle ju hoppas på en relativt liberal företrädare eller allra helst att "kvinnoagendan" hanterades inom de befintliga partierna.
|
| |