Inlägg #1: Postat: 2005-03-08 20:14:00
|
Anna Ekelund |
Varför fastnar vi hel tiden vid intelligens? Får bara smarta flickor vara förebilder? Varför? Och jag tycker inte att Paris Hilton har förlorat någon stolthet.Återkopplar genast till Shyman i huvudet...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-08 21:32:00
|
Jörgen Öhlund |
Intelligens, hmm, säger "president" dig någonting?; men hellre paris varje dag än shyman, fast helst mamma, förståss. Jag tycker dina artiklar är bra, de har en poäng, däremot känns det ändå som att det är något alla redan vet och de festa tycker, men som sourze även kvällspressen på något sätt vägrar återspegla. Alla pratar hela tiden om olikheterna, tar på sig offerroller osvgäller båda så kallade könen, när verkligheten egentligen visar på motsatsen. Eller så är det bara mitt umgänge?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-09 00:15:00
|
Jörgen Öhlund |
Och klart att även "osmarta" flickor får vara förebilder, men om man nu ska sitta och välja så finns det alternativ, och jag tänker inte på mig själv eftersom det inte skulle spela någon som helst roll för mig om alla i hela världen var en liten paris hilton. det jag däremot tänker på är alla barn som lever under en psykisk press som det hon genom media, känner henne inte privat representerar och tyvätt bidrar till. alla kan inte va rika, smala, ha rätt märken osv osv
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-09 11:37:00
|
Anna Ekelund |
Alla kan visst vara smala. De som är tjocka äter för mycket och rör sig för lite dvs vill vara tjocka. Jag har ännu inte sett någon äta under pistolhot. Eller bli tvingad att ta hissen när det finns trappor.Hunger är inte farligt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-09 13:54:00
|
Jörgen Öhlund |
Haha, ja, och deprimerande vill vara nere, och schizofrena vill höra röster. Fetma är en sjukdom inte för alla men för väldigt många fast det trodde jag du visste.. på samma sätt som anorexia är en sjukdom, fast de är varandras motsatser...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-09 16:20:00
|
tomster |
De flesta som är feta har inte fetma, liksom de flesta som är lite magrare inte har anorexia. Men visst, jag har lite svårt för "allt är egna val"-liberaler, som jag uppfattar Anna som. Allt är egentligen egna val, kanske, men det är ju bara en av många fungerande förklaringsmodeller. Folk i tredje världen födda på 80-talet har ju inte valt att bli koloniserade flera hundra år tidigare, t.ex. Så hur ska de göra val oberoende av den omvärlden?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-09 16:51:00
|
Anna Ekelund |
Fetma är en sjukdom och alkoholism är ett missbruk som är en sjukdom som är en genetisk defekt. Synd om, synd om, synd om. Vill man bli smal äter man mindre och rör sig mer. Annars vill man vara tjock. Frosseri i sekundärvinster.
|
|