Total jämställdhet orealistiskt

Inlägg #1: Postat: 2005-03-08 12:50:00
Thomas L. Aabo
Andante, andante. Bra.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-08 13:16:00
Anna Ekelund
Tack. Det var det klokaste och vuxnaste jag har läst på länge.
Inlägg #3: Postat: 2005-03-08 14:14:00
NisseO
Den där dubbelstandarden i samband med rakning och ansning av kroppshår är rätt träffande. När kvinnor kräver att deras män ska ansa håret framställs det som att de uppfostrar omogna och odugliga män till hyfs och civiliserat beteende, medan mäns önskningar om rakning beskrivs som förtryck av kvinnor generellt. Kvinnor är enligt feminismen och kvinnor mer mogna och rättvisa än män och kan enligt dem själva bättre diktera sic "rättvisa" villkor.
Inlägg #4: Postat: 2005-03-08 16:36:00
SpiderJerusalem
Behåring: vi behöver inte detta bioligiska attribut. Det ser fräschare ut utan, på bägge könen. Armhålehår, ruskigt.
Dessutom: om nu skillnaderna är så rotade finner jag det lustigt att män under renässansen betedde sig som fjollor med spets, näsdukar och sentimentalt svammel.
Inlägg #5: Postat: 2005-03-08 18:02:00
Biff
Bra artikel! Nu har ju visserligen feministerna lanserat ordet "jämställdhet" för att "jämlikhet" anspelade för mycket på "likhet". Men så länge feminismen inte har någon konkret vision av hur jämställdheten egentligen kommer att te sig i praktiken, får man väl utgå från att de uppfattar den som likhet mellan könen. Trots att naturligtvis ingen skulle våga göra ett så drastiskt uttalande.
Inlägg #6: Postat: 2005-03-09 07:51:00
Mysan
Känner en man som gör allt hemma. Tänk om det inte är könsrelaterat? Tänk om det är nåt som bara experter och psykologer hittat på?
Inlägg #7: Postat: 2005-03-09 09:59:00
stålis
Vill påminna om att min artikel trots diverse allvarligt menade tankar är ett kåseri. Orolig för att lesbiska som läser det skall bli sårade, eftersom jag har en
kvinnlig mailvän plus f.d. arbetskamrat samt en nuvarande
arbetskamrat som är det. Tröttnat på att skriva allvarligt om jämställdhet - det länder ju inte till nåt respektfullt bemötande ändå, så man kan lika gärna "blaja" lite.
Inlägg #8: Postat: 2005-03-12 04:52:00
stålis
Boris Belunic i Metro sätter övremedelklassfeministerna på plats.

Länk: tinyurl.com
Laddar...