Feminismens mål är jämställdhet!

Inlägg #1: Postat: 2005-03-08 11:29:00
Daniel Wijk
Jag håller med till fullo, det är därför jag aldrig har velat kalla mig feminist. Jag är för jämställdhet, men mot den feminism som finns idag. Inte bara på grund utav namnet utan för att en stor del av de feminister man ser uttala sig verkar ha en så otroligt dålig insyn i vad de pratar om och en vedervärdig syn på andra människor.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-08 12:53:00
agorafobi
Det heter ju feminism för att feminismen anser att det är kvinnorna som är underställda männen i samhällsstrukturen.
Och jämförelsen "vit arisk motstånd" är enligt mig fel. Det du skulle skrivit om jämförelsen skulle blivit korrekt är nåt i stil med "invandrare för ett integrerat Sverige" el. dylikt.
Inlägg #3: Postat: 2005-03-08 13:23:00
NisseO
Javisst, eller varför inte "kommunism" för jämlikhet mellan "borgare" och "proletärer". Kommunisterna arbetar ju liksom mest för proletärernas ökade makt läs: diktatur och för nackskott på borgare och andra förtryckare. Så ock feminismen. Du har väl läst SCUM om män som parasiter och biologiska olyckor. Feminismen behöver inte beskrivas som manshat i media, det klarar den så bra att göra själv, när verkligheten är dess värsta fiende.
Inlägg #4: Postat: 2005-03-09 13:58:00
Daniel Wijk
Jag tror att mänskligheten är feministernas främsta fiende. Kanske borde alla människor utrotas, för då kan ju ingen råka illa ut sen? :-P
Laddar...