|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-08 10:15:00
|
|
SpiderJerusalem |
thomtom, som hemuppgift vill jag att du köper ett gäng olika publikationer de större dagstidningarna samt ett urval kvinno/mansmagasin. Dela sedan upp artiklarna i enlighet med "passiv/aktiv" så kommer du nog se att du är lite överkänslig. Alexander har rätt, det är bara att samla in informationen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-08 11:33:00
|
|
Daniel Wijk |
SpiderJerusalem: Jag läser tidningar varje dag och får jämt läsa om hur ond och elak jag är på grund utav mitt kön. Menar du på fullaste allvar att jag missuppfattar varje feministisk artikel jag läser? Är feminister verkligen så urusla på att skriva att man jämt kommer att missuppfatta de de skriver? Är det då inte bättre att de begår kollektivt självmord istället för att, som nu, göra många människor ledsna och förbannade?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-08 11:42:00
|
|
thomtom |
SpiderJerusalem.
Män framställs ofta som töntar, när de inte kritiseras hårt redaktionellt. De som exponeras är ju alla passiva redskap. De är ju på bild eller i reklam. Långt fler kvinnor lever på exponeringen och många av dem lever gott på det. Fråga Carolina Gynning, Elin Nordegren, Iza Scorupco mfl om de känner sig exploaterade.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-08 12:48:00
|
|
Fowler |
Thomtom: Att eponeras är inte detsamma som att vara passiv. Det viktiga är hur människor exponeras. Objekt eller subjekt det är fråga
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-08 12:53:00
|
|
thomtom |
Fowler.
Män som framställs som töntar i hemmet, i byggarbeten eller annorstädes är vardagsmat. Där är männen objekt och knappast några aktiva gestalter. Och vad hjälper det med om man kan trösta sig med att man är man och aktiv på jobbet, när tusentals kvinnor försörjer sig genom att bara visa sig i media. Spelar det någon roll hur man framställs om man drar hem storkovan och kan checka ur systemet om några år?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-08 12:58:00
|
|
thomtom |
Det är bara att lyckönska de tjejer som förstått att använda sina företräden som modeller, artister etc i media. Men de behöver inga patetiska och självutnämnda PR-makare eller advokater. De klarar sig nog själva.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-08 13:28:00
|
|
Fowler |
Var hittar du alla töntiga män, i reklam? vardagsmat? Jag lyckönskar också de kvinnor som ställer ut sina kroppar men ser inget positivt i det. Hur många av dem tjänar storkovan, några få supermodeller kanske, den genomsnittliga utvikningsbruden blir knappast rik.
Jag kan inte se hur retucherade bilder med skönhetsopererade tjejer skulle vara ngt positivt för hur kvinnor framställs i media.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-08 16:49:00
|
|
SpiderJerusalem |
thomtom, du kommer att hitta ARTIKLAR och REDAKTIONELLT material där män ges en AKTIV roll och kvinnor en PASSIV. Jag kan garantera dig att dessa generella antal kommer att stämma. Detta antifeministiska gnäll börjar låta mer passivt och ynkligt än radikalfeminister på bitterté.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-08 17:24:00
|
|
thomtom |
Fowler.
Den genomsnittliga utvikningsbruden tjänar avgjort mer än det genomsnittliga vårdbiträdet och löper inte lika stor risk att bränna ut sig.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-08 23:53:00
|
|
Marcus |
Men Spider Jerusalem Ja.... män är nog aktiva och kvinnor passiva i reklamen etc. Men det tillhör könsrollerna och könsrollerna är medfödda. Media bara _speglar_ detta. Det är så dom flesta läsare vill ha det.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-03-09 00:03:00
|
|
Marcus |
Att flickor och pojkar mår dåligt beror på att dom äter 85 artfrämmande och näringsfattig föda och har får höga läxkrav och få vuxna att prata med i skolan.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-03-09 09:12:00
|
|
SpiderJerusalem |
Okej, så det är medfött. Det finns där av anledningar som betyder noll och platt intet i samhället vi byggt, så det är verkligen ingen anledning att bara acceptera faktum.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-03-09 21:51:00
|
|
Marcus |
Vi kan förändra samhället om vi vill men vi kan inte förändra naturen. Om du upplever ett problem med könsroller så ändra på samhället som vi byggt för människan kan du inte ändra på om du inte använder dig av rent nazistiska medicinska expriment av värsta sorten som gjordes på fångar i koncentrationslägren.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-03-09 21:52:00
|
|
Marcus |
angående aceptera faktum:
Vi behöver inte accpetera samhället men vi måste acceptera människan och naturen.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-03-10 16:24:00
|
|
SpiderJerusalem |
Jaså du. Då tycker jag att du kan operera bort merparten av hjärnan, samt dina händer alternativt tummarna.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-03-10 16:24:00
|
|
SpiderJerusalem |
Jaså du. Då tycker jag att du kan operera bort merparten av hjärnan, samt dina händer alternativt tummarna.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-03-11 20:14:00
|
|
Marcus |
Mmmm det tyckte Hitler också, operation, lobotomi, och utrotning.... det är därför Feminismen är ganska lik Nazismen för den accepterar inte människan som hon är båda ideologierna vill änddra på människan inte på samhället. Därför är jag inte feminist.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-03-12 07:01:00
|
|
Marcus |
Detta visar att du nu bara har slut på argument och att du föraktar det manliga könet precis som hittler föraktade judar och homosexuella. Istället för acceptans och tålamod så föreslår du operationer.. inser du nu själv hur sjuk feminismen är? och hur sjuk du blir av att vara feminist?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2005-03-15 14:54:00
|
|
SpiderJerusalem |
Har du problem med ironi? Det var inte meningen att förvirra dig, Marcus. Det jag menade var: om du inte kan acceptera att människan är byggd för att kringgå biologin därav tummar och hjärna föreslår jag att du återgår till ursprunget. Vad gäller dina övriga argument påminner DU mest, Marcus, om de trevliga kristna som tyckte att Galileo skulle veta hut.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-03-24 10:15:00
|
|
Marcus |
Nej nej det är precis tvärt om kära Spider! Galileo precis som jag visade så här ser naturen ut. Men kyrkan gjorde precis som du dom höll fast vid en dålig teori. Feminismen är en dålig teori som inte stämmer med naturen.
|
| |