Feminismens mål är jämställdhet!

Inlägg #1: Postat: 2005-03-08 10:10:00
Nähädu
Instämmer till fullo. På min arbetsplats, en industri så är det fultl fokus på att få in fler kvinnor på olika befattningar. Men guess what? Inga kvinnor söker till de tjänster som utlysts. Eget ansvar, Alexander, eget ansvar..
Inlägg #2: Postat: 2005-03-08 11:46:00
thomtom
Anna Ekelund.
Du har rätt. Jag pratade med flera kvinnor nyligen på en bjudning om att sitta i en styrelse. De menade att de inte söker sig till "maktkrånglet" därför att de inte behöver. De kan ju leva gott ändå på att män tar risker, ansvar och står för fiolerna.
Inlägg #3: Postat: 2005-03-08 14:44:00
alexander chamb
Detta är jag mycket väl medveten om. Men jag tror att man måste tänka lite djupare. Grunden till problemet tror jag är könsmaktsordningen, som innebär att många kvinnor får lära sig tänkandet att "inte är väl lilla jag tillräckligt duktig för uppdraget". Att fler kvinnor kommer in på ledande positioner skulle på sikt kunna bidra till att bryta ner det!
Inlägg #4: Postat: 2005-03-08 14:57:00
Biff
Alexander har just visat att en kvinnas "nej" egentligen är ett "ja" :
Inlägg #5: Postat: 2005-03-08 23:38:00
Marcus
Precis! Alexander menar här att kvinnor inte kan tänka själva och inte vet vad dom vill. Va bra att vi män finns som kan bestämma åt dom ;-
Herregud!
Inlägg #6: Postat: 2005-03-09 21:59:00
Marcus
Vi bör avskaffa kvinnors rösträtt efterssom dom uppenbarligen inte vet vad som är bäst för dom.
Dom enda som skall få rösta är alla män och alla feminister. Vanliga kvinnor skall inte tas på allvar.
Laddar...