Inlägg #1: Postat: 2005-03-07 09:16:00
|
Beckisbarnet |
Fast jag tror nog att det även feministernas intresse att männen bejakar "sina med kvinnliga sidor" i detta fallet, alltså att även män skall vara hemma, inte alltid behöver jobba, etc..
Undrar föressnen vad feminister i allmänhet tycker om värnplikten, om dom vill att både män & kvinnor skall göra den- eller om det ska bli helt frivilligt..
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-07 09:18:00
|
Beckisbarnet |
Själv är jag feminist och jag vill gärna vara "hemmafru", jag vill inte jobba heltid- utan jag vill jobba deltid. Jag vill gärna att en kvinna försörjer mig. observera att jag är en ma
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-07 09:22:00
|
Beckisbarnet |
Helst av allt vill jag inte jobba överhuvudtaget, men en sådan drömtillvaro får jag nog dessvärre se mig i månen efter. Men, men..man vet ju aldrig om jag träffar en rik kvinna som kan stå för mitt uppehälle så jag slipper jobba.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-07 19:00:00
|
thomtom |
Beckisbarnet.
Du har rätt. Tyvärr går det inte att få något praktiskt stöd från feministrörelsen vad gäller ombytta roller, dvs att du som man stannar hemma och hon jobbar. När det kommer till kritan vill feministerna välja precis hur de själva vill jobba. Mannen skall försörja och vara tillgänglig för uppgifter av plikt.
|
|