Inlägg #1: Postat: 2005-03-06 19:59:00
|
Lillamy |
Soliander.
Jag har mycket god insikt i hur myndigheterna beter sig efter som jag inte är ensam om att fallit offer för dom.Är du intresserad så kan du gå in och läsa på www.nkmr.org och söka så får du svar på dina frågor.
Makt över situationen ja där ser man ytterligare en som förespråkar maktmissbruk kan inte se det på annat vis.Jag säker inte att alla myndigheter är skit tycker att du skall läsa igenom artikeln igen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-06 20:06:00
|
Lillamy |
Felet är att det här förekommer och almänheten inte fått upp ögonen eller att det är för jobbigt att prata om.
Det sker LVU/omhändertaganden där det inte skall istället för där det verkligen behövs men där soc inte vågar då är det dom som antingen söker hjälp för sin situation eller att en familj råkade vara på fel ställe på fel tid och fel plats.Detta är rena rama sanningen.Å det får utsatta grupper lida för detta är rena rama sanningen..
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-06 20:07:00
|
Lillamy |
Frågan är bara vad samhäller och alla skall göra åt att det sker att dom sombehöver omhändertagas inte blir lvuade och dom som inte behöver LVU omhändertagande blir omhändertagna.
LVU omhändertagandet lagarna måste ändras och fördommarna utrotas, mer utbildning och information måste ges.
Då kanske det finns ett hopp..
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-06 23:42:00
|
soilander |
Jag förespråkar inget maktmissbruk. Jag vet att makt korrumperar. Men, jag har sett att många socionomer ger upp en god kamp och att det finns många som gör sitt bästa. Det finns svin och vänskapskorruption också, som i alla branscher, så jag försvarar ingen. Det är ett fruktansvärt svårt jobb. Det kan vara bra att veta, och det kan vara en anledning till att du blev överkörd.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-06 23:45:00
|
soilander |
Vad allmänheten behöver är berättelser för att kunna sätta sig in i ett sammanhang. Någon gång i framtiden tänker jag författa en bok. Det får bli mitt strå till stacken. Och min mamma och jag har för länge sedan försonats, men det tog tid. Så visst finns det hopp. Men det gjorde fruktansvärt ont att gå igenom allt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-07 00:30:00
|
Lillamy |
Jag känner många som har blivit omhändertagna som barn där föräldrarna idag är vuxna och där soc har tagit barnen från dom bara för dom blev lvuade som barn inte nått annat själ dom blir dömda för deras föräldrar blev dömda så funkar socialen.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-07 00:37:00
|
Lillamy |
Jag har 5 fall där det inte finns belägg men socialen har mer makt en regeringen domstolarna kan inte göra nått när dom får vetskap om det hela för,man måste vänta 6 månader till nästa gång lvu tas upp trots hot föreligger mot barnets existens är detta barnets bästa svar nej.Det skall finnas en domstol som kan sätta sig in när myndigheterna inte gör sitt jobb.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-07 00:39:00
|
Lillamy |
Det finns inte men det finns i andra länder.Det skall åxå finnas i Sverige, tillsätt en domstol som snabbt kan upphäva felaktiga beslut omgående...
Gå in på samhällets styvbarn och läs där finns det fler som fallit offer för myndigheter.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-07 06:00:00
|
soilander |
Jag vet att det förekommer mygel, så du behöver inte övertyga mig. Sedan så har vi inte ministerstyre i Sverige så det funkar inte att de vet uppe i toppen. De kan diskutera detta i sina riksdagsgrupper. Demokrati, du vet... Idag är föräldrarna maktlösa, men vem vet, trenden kanske vänder. Tack för övrigt för en mycket bra artikel.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-07 06:04:00
|
soilander |
Detta är ju en fråga för länsrätten. vi har ju redan en domstol för småärenden, men tyvärr ger den inga fördelar åt dig. Men, skriv här på Sourze, det påverkar. Kanske en vänlig journalist kommer och ber dig berätta, men det behöver inte förändra något. Att krossa SiS tror jag inte heller hjälper. Tidigare 1983 hade kommunerna ansvaret. Det var dåligt redan då.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-03-07 17:20:00
|
jeanette |
Länsrätten är på socialas sida! De prövar inte socialas utredningar! De granskar inte deras skrifter! De begär inga bevis! De begär inte att få veta varför barnen är tagna. De är ett stort skämt som inte skall få bestämma över landets barn och föräldrar mer! Varken de eller Socialnämnd! Stadsdelsnämn! Rätter! Länsstyrelsen!
Hur kan dessa människor som aldrig har ringt mig eller velat sett mitt barn få bestämma?
Det kommer att skrivas om alla oss som har blivit berövade våra barn!
|
|