En stilla vädjan

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-03-05 22:34:00
Emma
Jag är lite förvånad över att du dömer ut invandrartäta områden som slumområden och ghetton. Jag trodde det skulle vara himmelriket på jorden med tanke på dom lovord mångkulturen har fått av alla förespråkare för invandring. Om invandrare inte vill bo med andra invandrare, varför skulle då svenskar vilja bo med invandrare?
Inlägg #2: Postat: 2005-03-06 04:07:00
Marius
du är inte ens värd en kommentar, tyvärr.
Inlägg #3: Postat: 2005-03-06 09:56:00
Anders Klasson
Det är kanske för Mona Sahlin har
fjäskat mer för muslimerna,dels
genom att anställa fler muslimer i
Regeringen,dessutom besökte aset
en moske´där hon tog på sig slöja
och sa muslimers kultur är
"berikande" och den Svenska dito är
fjantig sa den lille "Judas-dottern."
Men rösta inte på Folkpartiet,dom
bluffar bara,95 procent av alla i
Folkpartiet tror på "multikulti"och
villkorslösa bidrag till dessa.Bara FP ledning som nu försöker lura folket så dom inte ramlar ut ur Riksdagen.
Inlägg #4: Postat: 2005-03-06 12:19:00
Emma
Marius, är jag mindre värd än alla andra här? Det liknar det förtryck dina partikamrater utsätter Nalin Pekgul, ordförande i socialdemokratiska kvinnoförbundet.

Läs:
Länk: expressen.se
Inlägg #5: Postat: 2005-03-06 12:31:00
Emma
Jag tycker mina kommentarer visar hur värdelös och innehållslös din artikel är. Eftersom det är sossarna som för den nuvarande politiken med dess brister - inte folkpartiet. Du är så indoktrinerad och färgblind att du inte ser att den politik folkpartiet lägger fram existerar redan, skillnaden är att regeringen inte basunerar ut den.
Inlägg #6: Postat: 2005-03-06 12:36:00
Emma
Varför basunerar inte Sossarna ut den främlingsfientliga politiken? Jo, för sossarnas viktigaste väljare är faktiskt invandrare idag. Men ändå är de lika stora kålsupare allihop. Sossarna kan till synes verka vara antirasister och vara för mångkultur. De kan tillsätta invandrare på höga poster inom partiet, men när man skrapar lite på ytan så syns det att de ändå inte är bättre än t ex Sverigedemokraterna.
Inlägg #7: Postat: 2005-03-06 12:45:00
Emma
Sossarna har insett att invandring är ett misslyckat experiment. Därför försöker de lappa och täcka igen alla kryphål nu för att just få stopp på invandringen. Folkpartiet är faktiskt mer invandrarvänligt än Sossarna. Hur förklarar du det Marius?
Inlägg #8: Postat: 2005-03-07 13:50:00
Marius
Hur jag ska svara på det? Ganska enkelt Emma, genom att förtydliga varför jag efter ditt första inlägg inte ansåg att du ens var värd en kommentar, och egentligen inte är det heller denna gång. Du har läst min artikel liksom flera andra här som en åsikt som går emot era egna och värderat den efter det. Istället för att kommentera den efter dess innehåll intar ni ett anfallsläge mot de åsikter som inte överensstämmer med era egna.
Inlägg #9: Postat: 2005-03-07 13:50:00
Marius
Att kommentera dina kommentarer vore som att du skulle behöva kommentera om jag exempelvis skulle angripa en artikel du skriver om varför du tycker att fotboll är för våldsamt med att boxning minsann är våldsammare, Emma, fattar du väl, utan att du någon gång påstått något annat. Jag ska förtydliga. Inte EN enda gång i min artikel har jag avslöjat vilken min partitillhörighet är.
Inlägg #10: Postat: 2005-03-07 13:51:00
Marius
Ändå börjar du ditt första angrepp med "Är du så färgblind att du inte kan se ditt eget sossepartis förda politik?" , "Din kompis Persson tycker det är bra politik..", "granska dina sossekompisars invandrarpolitik..".. Vidare försvarar du den politik jag kritiserar med just ett sådant onyanserat och trångsynt argument som politiken vilar på, du skriver "Om invandrare inte vill bo med andra invandrare, varför skulle då svenskar vilja bo med invandrare?"
Inlägg #11: Postat: 2005-03-07 13:51:00
Marius
Jag tror inte att du överhuvudtaget ens en gång reflekterade över att du i den meningen klumpade ihop alla invandrare i en enda klump, som om "invandrare" inte utgörs av ett oräkneligt antal olika kulturer från jordens alla kontinenter. Omedveten om det i din trångsynthet förstår hade du lika bra kunnat skriva; ”Om judar och araber, kosovoalbaner och serber inte vill bo nära varandra, varför skulle vi vilja bo med dem?”
Inlägg #12: Postat: 2005-03-07 13:52:00
Marius
Jag har inte ens orken att förklara varför mångkulturella samhällen fungerar i andra delar av världen, och varför det är beroende av det BEMÖTANDE att sådant samhälle får, då det känns som att jag skulle argumentera med ett litet barn som inte förstår bättre och som är låst i sina egen blindhet. Sedan fortsätter du på samma sätt; börjar med att referera till en sida om hur en utländsk socialdemokrat känner sig diskriminerad i partiet, har inte gått till sidan men läst den själv tidigare.
Inlägg #13: Postat: 2005-03-07 13:53:00
Marius
Kan inte låta bli att undra om du överhuvudtaget reflekterade över att det var ett av otaliga exempel på hur en invandrare blev diskriminerad, eller om du bara ville ta fram det som ett vapen i diskussionen, omedveten om dess verkningslösa effekt. Och du fortsätter. "Eftersom det är sossarna som för den nuvarande politiken med dess brister - inte folkpartiet" eftersom det är boxningen som är farligast med dess huvudslag - inte fotbollen,
Inlägg #14: Postat: 2005-03-07 13:53:00
Marius
"Varför basunerar inte Sossarna ut den främlingsfientliga politiken?", "Sossarna kan till synes verka vara antirasister och vara för mångkultur", "Sossarna har insett att invandring är ett misslyckat experiment." . "Du är så indoktrinerad och färgblind att du inte ser att den politik folkpartiet lägger fram existerar redan, skillnaden är att regeringen inte basunerar ut den."
Inlägg #15: Postat: 2005-03-07 13:55:00
Marius
Det är inte jag som är blind Emma utan du, i både din trångsynthet samt oförmåga att läsa en artikel efter dess innehåll. Utan att avslöja partitillhörighet, kan jag avslöja att jag inte en enda gång sedan jag varit röstmyndig röstat på socialdemokratern och de hade faktiskt till och med varit de sista jag hade röstat på, efter folkpartiet naturligtvis.
Inlägg #16: Postat: 2005-03-07 13:55:00
Marius
Om vi ska föra en ordentlig diskussion i fortsättningen Emma, får du bemöta mig på ett relevant och korrekt sätt, annat tänker jag inte lägga ner min tid på att besvara.
Inlägg #17: Postat: 2005-03-10 09:54:00
Emma
Här klipps det och klistras likt turken, tillika socialkommunalpolitikern Sigvard Majasin. Han lyckades inte med sitt uppsåt och det gjorde inte du heller.
Inlägg #18: Postat: 2005-03-10 09:55:00
Emma
Får man inte ha andra åsikter? Ska man bara ha kommunistiska åsikter? Bara efter att läst de två första styckena i din artikel och det du skrev under svar 8, så framgår det att du har en helt märkbar fascistisk inställning. Du är inte intresserad av demokratins frågor utan din sinnesvärld ligger åt det fascistiska hållet.
Inlägg #19: Postat: 2005-03-10 09:56:00
Emma
Svar 9 och 13: Det var en jävligt dålig liknelse.
Inlägg #20: Postat: 2005-03-10 09:59:00
Emma
Fine, du är inte "socialdemokrat", men är du vänsterpartist, så ligger du ändå i samma säng som sossarna. Du kanske ligger lite åt det extremare hållet med tanke på att du försöker rida på klassskildnader hela tiden.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...