|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-05 22:56:00
|
|
Stig |
Vore kul att veta vilka de riktiga problemen är. Kom igen med en artikel om dessa. Rapande av allt missnöje från olika gruppet ger inget.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-05 23:45:00
|
|
stålis |
Oh, dear, oh, dear. Impad av att du orkat räkna. Inte den sämsta ironiska feministartikel jag läst dock. Faktiskt. Varför? 1 Du nämner sånt som jag småkickar på, t ex kamikazepiloter, krig, men du borde lära dig att à la stavas à la och inte á la, 2 Sen skriver du faktiskt himla bra. I alla fall den här artikeln - har inte läst de övriga.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-06 02:13:00
|
|
Kruzze |
Tycker att den här artikeln rör ihop begreppen ännu mer faktiskt. Vilka är de "riktiga problemen" och ska vi sluta att skjuta på feministerna med allt vi har och istället sträcka vapen?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-06 02:47:00
|
|
Franklin |
Det finns en sak som jag tycker är väldigt intressant, och det är hur feministerna bemöts här på Sourze. Om man tittar på den allmänna diskursen så är feminismen den givna standarden. I mer eller mindre alla våra medier får feministerna uttala sig oemotsagda vad dom än häver ur sig. Även våra kära politiker anammar denna hållning. Men här på Sourze gäller motsatsen. Feministerna blir konstant sågade längs med fotknölarna. Det får mig att undra. Vad tycker folk i allmänhet?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-06 06:05:00
|
|
Beth4020 |
En välskriven artikel. Jag kan hålla med dig om att feminismen drar vilket i sak kan bli lite tjatigt i längden. Skriv du om din fågelskådning :-
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-06 11:05:00
|
|
Uno Hansson |
Alla ni som diskuterar och kommenterar måste leta väldigt. Det enda ställe som i varje fall jag hör talas om feminism och genus är faktiskt här på Sourze. Kanske även när Gudrun visar sig på tv förstås.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-06 18:09:00
|
|
Marcus |
Eh va? Har oss alla i ett järngrepp? Det verkliga problemet? Ingen har mig mig något järngrepp men dom har riksdagen i ett. Och det verkliga problemet för mig är just feminismens existens, jag är här för att få bort feminismen det är det jag jobbar för.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-06 18:51:00
|
|
pUs |
Låga betyg. Jaha? Är det alltså din övertygelse att artiklar skrivna av feminister oftast får ett för lågt betyg per automatik? Jösses. Jag tror att du låter oss andra få veta lite väl mycket här om hur du själv tänker när du betygsätter andras alster. :
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-06 19:33:00
|
|
Inger Olsson |
"blåsa iväg en salva välträffande bokstäver mot fiendelägret."...
Du skulle nu behövt de x antal livremmar du sände iväg till flodoffren?
Å andra sidan räcker det med att spika igen kistan ytterligare.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-06 21:11:00
|
|
Mysan |
Det är väl bara att ignorera.visst kvinnor som har skrivit sanningen i alla tidsåldrar har blivit på hoppade.Eller?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-03-10 11:09:00
|
|
AC Collin |
Det känns så jävla grinigt att slå ner på en text som är så välskriven, just för att den är välskriven. Här försvinner tyvärr budskapet bakom som vanligt knivseggvass precision. Jag fryser. Det är synd, för det här är en skribent med uppenbar begåvning, bara lite för mån om att övertyga läsaren om det. Skit i krigsmetaforerna och ordstaplandet. Var rak så är du hemma.
|
| |