Utgå inte från våldtäkt

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-03-08 07:58:00
Anna Drangel
Det är väl ingen som går ut med namn och bild och säger: "hej allihopa, det är jag som blivit påsatt av tre killar utan att komma ihåg något!" Eller "hej allihopa, jag ska bara berätta att jag kommer anmäla tre hockeyhjältar för våldtäkt - förresten här är min adress o tel nr!"
Inlägg #22: Postat: 2005-03-08 08:00:00
Anna Drangel
Ofta är det ju faktiskt så att man dras med skuldkänslor när man blivit utsatt för våldtäkt el övergrepp. Hur konstigt det än är.
Inlägg #23: Postat: 2005-03-08 15:16:00
Biff
Poängen är att denna kvinna inte verkar anse sig ha blivit utsatt för våldtäkt, oavsett hur många minnesbilder med killar som ligger ovanpå henne hon har eller hur ont hon hade dagen efter. Detta kan inte bara bortförklaras med psykoanalytiskt dravel om skuldkänslor. Skuldkänslorna infinner sig nog hur som helst om man aspackad haft gruppsex. Om en kvinna inte anser sig vara våldtagen är hon inte det, såvida inte väsentliga skäl talar för motsaten.
Inlägg #24: Postat: 2005-03-08 19:32:00
Anna Drangel
Det enda jag har kännedom om är vad jag har läst om i media där hon anser sig våldtagen. Vi kan väl återkomma till den här diskussionen när vi hör mer om hur det går i fallet. Personligen har jag svårt att se henne gå vidare med åtalet om hon inte anser sig våldtagen el sex utnyttjad- det finns annat att göra av sin tid...
Inlägg #25: Postat: 2005-03-15 12:42:00
Daniel Wijk
Anna Drangel: Om 30 feminister står jämte dig i två dygn och skriker att du är en grävling så kommer du till slut att veta att du är en grävling, så funkar vi människor. Bara vi blir tillsagda vad vi tycker tillräckligt mycket så tycker vi så. Det är en stor del av denna argumentationen som du inte verkar ha tagit till dig.
Inlägg #26: Postat: 2005-03-15 12:43:00
Daniel Wijk
Läs 1984 och läs nogrannt om förhöret med huvudpersonen i boken så kanske du får en klarare bild av vad jag försöker förmedla.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...