|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-04 18:13:00
|
|
Chris.X |
Att det är tillåtet att smutskasta män i allmänhet eller den manliga sexualiteten m.m. har vi våra mediakåta extremfeminister att tacka för. Visst, att generalisera över feminister känns ungefär som att dra alla män över en kant. Enda skillnaden är att man väljer att bli feminist. Kön väjer man inte.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-04 18:16:00
|
|
Chris.X |
Dessutom anser jag att man gör det väldigt lätt för sig att kalla sig feminist, samtidigt som man gör det svårt för sig - I samma stund som folk vet att det handlar om jämställdhet. "Vet" med citationstecken samma människor en massa om dig som du kanske inte ens tycker. T.ex. att du hatar män, stöttar patriarkatet eller anser att kvinnor är förtryckta av män. Sådär i allmänhet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-04 18:21:00
|
|
Chris.X |
Själv vägrar jag att applicera en etikett på mina egna åsikter med tanke på just detta. Även om jag förstår varför många vill kalla sig feminister med anledningen av att folk ska lyssna på dom. Även radikal-feminister.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-04 18:50:00
|
|
Chris.X |
F.ö. tog du i lite väl i överkant. Rättare sagt tillräckligt för att du ska få en etta av mig. Kritik behövs. Att kritisera kritik är oxå viktigt. Att kritisera kritisk som kritiserar, är säkert oxå viktigt. Det gör jag nu. Bättre kan du Michael, mycket bättre, det vet jag.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-04 18:52:00
|
|
Michael Lundahl |
Just det du skriver i Svar 2 är en av anledningarna till att jag kritiserar Thomas. Han gör just det du beskriver, d.v.s. han "vet" en massa om "feminister". Men i själva verket har vi inga tecken på att han har någon djupgående kunskap om det han kritiserar. Han "vet" en väldigt massa utan att med argument visa att han vet något.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-04 18:53:00
|
|
Michael Lundahl |
Svar 4: Om jag har en poäng, varför då en etta? Finns det bara 1:or och 5:or hos dig eller? retas lite ;
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-04 22:38:00
|
|
Daniel Wijk |
Michael: Jo, han vet nog, men han kanske använder sig utav den omvända gyllene regeln; "Gör mot andra som de gör mot dig." Det finns många fina människor som kallar sig feminister samtidigt som det finns många fina människor som inte kallar sig det.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-07 17:46:00
|
|
Chris.X |
Michael: Okej, en tvåa då. ;o Thomas anti-feminist-artikel var inte den bästa kritik jag läst, men definitivt inte den sämsta. Okej, ingen källhänvisning och en massa påståenden, men Thomas anger ändå vad som hänt och vem som sagt/gjort vad, utan att bara fäkta blint mot den feministiska ideologin. Är det så dåligt?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-07 17:47:00
|
|
Chris.X |
Daniel: Sant. Att kalla sig feminist betyder snart ingenting. Man kan vara idiot, eller högintelligent och ödmjuk. Begreppet är så otroligt urvattnat. Därav anledningen till att jag inte kallar mig det. mitt svar 2
|
| |