Feminazis vid makten - En tidsfråga

Inlägg #1: Postat: 2005-03-04 13:37:00
Nähädu
Det vore intressant att veta vad de som skriver härinne tycker om de damerna? Maria-Pia skrämde man ju barn med redan på 70-talet och Ebba B-W ser ju livrädd ut så fort hon står på utsidan av dörren till genusvetarinstitutione
Inlägg #2: Postat: 2005-03-04 13:38:00
Nähädu
Ebba W-B ska det naturligtvis vara.
Inlägg #3: Postat: 2005-03-04 13:50:00
Jan Schmidt
Jag läser ofta och med behållning vad Maria-Pia Boethius skriver, t ex i ETC och Ordfront och de få gånger hon släpps in på någon av de "stora" tidningarnas debattsidor. Jag anser att hon är en mycket skicklig skribent som har många vettiga åsikter och ståndpunkter i många frågor, inte bara i könsrollsdebatten. Ebba Witt-Brattström har jag läst så lite av att jag föredrar att inte uttala någon åsikt.
Inlägg #4: Postat: 2005-03-04 13:55:00
Jan Schmidt
Flera av Boethius böcker har varit riktiga "ögonöppnare" för mig, t ex "Skylla sig själv" om våldtäkter, inte helt aktuell nu, kom på 70-talet men det var då jag läste den, "Mediernas svarta bok" om media och maktkoncentration inom media i Sverige och den där som jag aldrig kommer ihåg titeln på, om Sveriges "neutralitetspolitik" under andra världskriget. Att avfärda Boethius som "stofil" säger mer om den som utfärdar omdömet, i mitt tycke...
Inlägg #5: Postat: 2005-03-04 14:00:00
thomtom
Jan Schmidt.
Maria Pia Boethius moraliserar över män och över politiker från andra världskriget. Hon saknar dock förmåga att sätta sig in i hur tex ledande svenska politiker under kriget skulle gjort i stället. Hade de så många alternativ, annat än att stryka tyskarna medhårs. Annars hade vi ju blivit invaderade och massakrerade.

Hennes barocka idéer om att fler män måste fällas för våldtäkt är sig stalinistiska.
Inlägg #6: Postat: 2005-03-04 14:19:00
Nähädu
Jan: Tja.. det är väl bara att konstatera att du och jag har olika åsikter i frågan. Men sedan är det en sak med att kunna uttrycka sig i skrift och att kunna föra fram en åsikt i media. Där är ju M-P rena katastrofen.Det måste du väl ändå hålla med om? Hon får vara hur välartikulerad som helst, enligt dig. Sanningen är ju att hon skulle bli massakrerad i en valrörelse.
Inlägg #7: Postat: 2005-03-05 10:31:00
Peter Andersson
Att döma av de som hittills figurerat som partistyrelsekandidater så är det ju snudd på mer ett pensionärsparti än feministdito. Sak samma med den s.k kallade junilistan. Nu när 40-talisterna för första gången börjar känna liemannen flåsa i nacken känns det kanske lite "ungdomligt revoultionär" att gå back to 68-basics och hojta på barrikaderna igen.
Laddar...