Rasistiska ungdomsrån?

Inlägg #1: Postat: 2005-03-03 09:21:00
Jan Schmidt
Som jag redan anfört i en annan tråd har jag varit upptagen med att försöka täppa till käften på en annan av Sourzes högerkoryféer. Dessutom har man ju ett liv också, tro det eller ej.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-03 09:29:00
Jan Schmidt
Jag tycker inte att Ståhlberg "knäckt" oss "PK-ister" Jag känner mig inte ett dugg "knäckt". Snarare har han anpassat sig. Det är svårt att hitta något riktigt allvarligt att anmärka på i artikeln. Visst finns det rasism bland invandrare, säkert begår invandrare rasistiska brott, den förda intergrationspolitiken ÄR åt h-e. Det går ju inte att invända mot. forts
Inlägg #3: Postat: 2005-03-03 09:32:00
Jan Schmidt
Att sedan jag inte kommer till samma slutsatser som Ståhlberg, att lösningen på problemen skulle vara att begränsa eller stoppa invandringen, det är en annan sak. Dessa åsikter framför Ståhlberg inte här, varför skulle jag då polemisera mot dem?
Inlägg #4: Postat: 2005-03-03 09:38:00
Jan Schmidt
Den enda anmärkning jag i en hast kan komma på är att jag nog tycker att "den officiella förklaringen" till "invandrar-rånen" mycket väl kan vara den rätta. "Invandrare" ÄR underklass i Sverige, om man ser det generellt. Så att hitta andra förklaringar till rånen än att invandrarungdomar åtrår svenska ungdomars mobiltelefoner och Canada Goose-jackor känns lite som att gå över ån efter vatten...
Inlägg #5: Postat: 2005-03-04 16:55:00
Inger Olsson
Men Jan: I deras egna hemländer betraktas dessa våra invandrare inte som, du säger, "underklassen"!!! Om de inte har den bakgrunden att falla tillbaka på, hur får du då den ekvationen att gå ihop?
De mest märkbara är att i den här s k "svenska" debatten att invandrarna vet tydligen mer än vi vet... De vet från vilka länder de kommer, de som bär sig svinaktigt åt. Fråga dem! De vet även hur man blåser en vänstersvenne...
Inlägg #6: Postat: 2005-03-05 01:54:00
Jan Schmidt
Nä, det förstås, Tensta, Rinkeby, Norsborg, Rosengård m fl områden är naturligtvis rena överklassghettona. Där ligger 12-rumsvillorna på rad, omgivna av smaragdgröna gräsmattor och svalkande pooler. Och det vet ju alla att diskare, städare, spärrvakter, bussförare, vårdbiträden och andra hör till de absolut mest välbetalda och högst värderade jobben i det här landet.
Inlägg #7: Postat: 2005-03-05 18:33:00
stålis
Om jag "knäckt" PK-isterna beror det på vilket var uträkningen, att jag är som de känslomässigt dvs. en vanlig människa, fast jag vågar s a s
gå emot mig själv. Det är en svår balansgång mellan att respektera individer för var de är och att försvara sitt fosterland. Frid på Schmidt, Inger och Friskytten.
Inlägg #8: Postat: 2005-03-05 19:34:00
Anders Klasson
Underklassen ? Den finns en Svensk
underklass också och undersökningar har visat att denna
Svenska underklass begår inte ens
hälften så många brott som den
"importerade,invandrade under-
klassen".Kolla BRÅ:s hemsida så
ser ni själva.Att invandrad underklass begår fler brott än den
Svenska underklassen blir det nog
svårt för Vänstern att förklara.
Laddar...