Utgå inte från våldtäkt

Inlägg #1: Postat: 2005-03-02 21:30:00
Anna Ekelund
Tack! Tycker att feminismen borde breddas lite.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-03 02:23:00
AlfVerner
Jag förstår vad du menar Mike, icke desto mindre "vaknade jag upp med grannen ovanpå och i mig." En kul och "fri" inställning, men det kan ju eventuellt vara så att en bortdomnad fylla inte med självklarhet innebär fri tillgång.??
Inlägg #3: Postat: 2005-03-03 02:24:00
AlfVerner
Det finns ett antal andra scenarier som kunde fått helt andra följder och det är möjligt jag är konservativ, men jag skulle nog vilja ha en tydligare gemensam ömsesidighet än att ensidigt väcka upp en bortdomnad kvinna, för att låta henne "komma på" att det faktiskt var skönt...
Inlägg #4: Postat: 2005-03-03 04:35:00
AmerikaMike
Long time no see Alf. Poängen med artikeln var ju bl.a. att det inte fanns någon anledning för omgivningen inklusive grannen att misstänka att damen ifråga inte var medveten om vad hon gjorde. Den "tidigare gemensamma ömsesidigheten" har alltså, får man väl förmoda, tagit plats.
Inlägg #5: Postat: 2005-03-03 08:46:00
tomster
Precis. Du missade den poängen i just det här scenariet. Hon mindes inte hur hon hamnat där, inte han heller kanske, men hon hade själv under fyllan sett till att hamna där. Men man ska kunna dra sig ur i det läget, anser jag, om man plötsligt tycker sig vara på fel plats.
Inlägg #6: Postat: 2005-03-03 08:54:00
Thomas L. Aabo
Alfverner, Att hon inte minnns inledningen på samlaget innebär inte pere automatik att hon vat "bortdomnad", borta som du insunierar.
Inlägg #7: Postat: 2005-03-03 14:08:00
AmerikaMike
Sv 4, "tagit plats"? "ägt rum" heter det väl på svenska?
Inlägg #8: Postat: 2005-03-04 22:33:00
AlfVerner
6. Det är inte formulerat så, däremot görs ett annat val i ett tidigare skede enligt 4. Det fanns ingen anledning JUST DÄRFÖR att Anna Ekelund naturligtvis betraktas som stark och som den som väljer, även i sovande tillstånd!!. Skulle Anna ha annan uppfattning, så hade det också sänkt hennes självbild. Den lille hannen hade också dragit på sig kondom himla kärt vilket ytterligare understödjer amazonen som den som väljer.
Inlägg #9: Postat: 2005-03-04 22:36:00
AlfVerner
Sensmorlen är "lägg dig inte sidan om en man om du inte är beredd att vakna med rytmenpinnen mellan benen". Fortsättningen är ta inte på dig utmanande kläder om du inte...o.s.v. Jag har full respekt för Annas ansvarstagande, men det är tveksamt om det är tillämpbart generellt.
Inlägg #10: Postat: 2005-03-12 15:44:00
Anna Ekelund
Tråkigt att du missade hela poängen, AlfVerner. När man varit full och "vaknar upp", ligger det nära att tro att man sovit/varit medvetslös men ofta visar det sig att man varit vaken, kommunicerbar o synbart "nykter".
Inlägg #11: Postat: 2005-03-12 15:47:00
Anna Ekelund
Med "vakna upp" menade jag vakna upp från minnesförlusten. Som att vakna upp ur ett dagdrömmeri. Då har man inte heller sovit. Ber om ursäkt om det blev oklart. Skärper framtida texter ytterligare.
Laddar...