Utgå inte från våldtäkt

Inlägg #1: Postat: 2005-03-02 19:08:00
Anna Li
Däremot gäller inte det minderåriga som blir langade sprit eller kvinnor som blir smygdrogade. Och det har väl varit de två senare som varit aktuellt på sistone. Jag tror att det är extremt ovanligt att man super sig själv full, för att sedan anmäla ngn för våldtäkt.
Inlägg #2: Postat: 2005-03-02 19:08:00
Anna Li
Snarare mår man dåligt över att man inte vet vad som har hänt. Eller så har den yngre generationen en helt annan inställning än min -60-talist
Inlägg #3: Postat: 2005-03-02 19:47:00
Franklin
Du vet fortfarande inte om kvinnan blev smygdrogad. Ändå maler du om detta. Är inte det väldigt korkat?
Inlägg #4: Postat: 2005-03-02 20:56:00
Anna Li
Nej, det är relevant. Det var ju vad hon själv misstänkte eftersom den mängd alkohol hon druckit inte räckte till den graden av berusning. Och jag talar huvudsakligen i generella termer vilket du borde kunna se om inte du är väldigt korkad förstås
Inlägg #5: Postat: 2005-03-02 21:44:00
Biff
Ärligt talat, "smygdrogning" måste vara en av de vanligaste bortförklaringarna från kvinnor som blivit för fulla. En kvinna anser sig vara pinsam när hon dricker för mycket, varför hon skyller på "smygdrogning" i efterhand.
Inlägg #6: Postat: 2005-03-02 21:55:00
Lena Katharina
Biff, jag som alltid trott att du var en man;
Inlägg #7: Postat: 2005-03-02 22:15:00
Franklin
"Det var ju vad hon själv misstänkte eftersom den mängd alkohol hon druckit inte räckte till den graden av berusning". Säger hon ja. Men eftersom hon är en part i dramat ska man tro på henne rakt av då? Är inte det väldigt korkat?
Inlägg #8: Postat: 2005-03-03 00:39:00
Mulluz
Ibland kan jag även fundera över om inte alkoholens roll i hur vi väljer att hitta partners/föröka oss borde diskuteras mer i offentligt ljus. Det är kanske inte så konstigt att vi får problem och måste göra konstiga gränsdragningar när grunden för våra möten är gemensam omdömeslöshet? Hur hittar man "viljan" i berusning?
Inlägg #9: Postat: 2005-03-03 08:40:00
tomster
"Jag tror nån stoppade nåt i mitt glas igår...", "Ja, öl". Citat Rocky. Säger allt. Inget drogtest togs, av nån anledning, på kvinnan. Att hon tror att hon blivit drogad säger ingenting om att hon skulle ha blivit det. Att hon säger att hon druckit lite alkohol säger ingenting, ens om hon har kvittona eftersom tjejer kan få gratis sprit i oändlig mängd på krogen.
Inlägg #10: Postat: 2005-03-03 08:41:00
tomster
Men det fallet är så tröttsamt att diskutera egentligen. Det blir så omöjligt för de parterna att närma sig varandra, att prata med varandra om vad som hänt den kvällen. Rättssystemet känns för trubbigt för att läka hennes / deras sår.
Laddar...