|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-02 00:18:00
|
|
Boss |
Har du begärt att få slå ihop de gamla lånen med de nya? Du skall inte behöva betala av mer än 5 av din inkomst.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-02 01:15:00
|
|
B.Å. |
Birgitta: Jag förstår din dåliga erfarenhet. Har folk generellt problem med CSN? Min egen erfarenhet och vad jag sett genom vänner är att CSN är oerhört flexibla i vissa lägen. Regler lämnar ofta tolkningsutrymme till den studerandes fördel och om det inte var för detta hade många varit tvugna att avbryta studierna.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-02 06:13:00
|
|
Beth4020 |
Grejen är att jag tror de särskiljer de gamla lånen från de nya vilket betyder att jag det blir 2 gånger 5 av min årsinkomst; 5 på de gamla samt 5 på annuitetslånet......
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-02 10:42:00
|
|
student |
jaha, då vet jag vad jag har att se fram emot sen då... Man kanske skulle varit kvar på sitt gamla jobb livet ut ist för att satsa på studier, tydligen blir man straffad sen. Jag har haft mycket strul med dem ang utbetalningar och på så sätt dragit på mig skulder.....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-02 14:05:00
|
|
Marcus |
Se Birgitta! Jag kan ge dig positiv kritik, efter vår förra debatt framställde du nästan mig som att vara ute efter dig personligen med ditt "men du har kritiserat mina artiklar förr" men se här, jag är inte ute efter person utan efter sak! Den här artikeln var jättebra! Grattis! Jag håller med dig.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-02 14:08:00
|
|
Marcus |
CSN är och har alltid så länge jag har haft med dom att göra varit en fullkomligt vansinnig extremt idiotisk organisation. Trögare tjockskallar får man leta efter. Jag hatar CSN med hela mitt hjärta och jag har väldiga fog för det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-04 18:47:00
|
|
Lillamy |
CSN i ett nötskal.
Det är alltid upptaget när man ringer.
Skriver man email till dom kommer det svar efter 3-4 veckor.
Dom skall ha in betalningen på csn lånen på datumet annars kommer det direkt till kronofogden men om dom inte skickar ut pengarna som bestämmt och det datumet som gäller trots att då banken kan vara orsaken med det tar inte csn någon hänsyn till.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-05 11:21:00
|
|
lindathepoet |
Det är likadant med CSN som med försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Kolosser på lerfötter, skyddad verkstad för statligt anställda. Dessa tre instanser slukar skattemedel. Som grädde på moset skrivs inte lånen på CSN ner, utan upp i stället - har jag hört. Skrota CSN och inför studielön?
|
| |