|
Inlägg #1: Postat: 2005-03-02 19:30:00
|
|
NisseO |
Det här är verkligen för lågt och osakligt för att jag ska slösa en artikel på ett bemötande. Om du läst innantill vad jag skrev om Brownmillers siffra hade du inte behövt göra din patetiska undersökningar på sajter och annat. Jag skrev: ” Siffran har traderats så länge och tagits så för given att få längre har begrepp om varifrån den kommer.” Således kunde du ha utgått ifrån att du inte skulle hitta Brownmillers namn i litteraturen i första taget.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-03-02 23:28:00
|
|
Mysan |
Jo jag säger bara hur många gånger har man inte velat anmäla män för vidrig sex eller uppträdande.Men till vem ? Deras morsa? Polisen? Deras x? Har aldrig fattat vad män får ut av det som håller på så.Man hör ju adlrig män anmäla kvinnor för vidrig sex.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-03-02 23:37:00
|
|
sandra lundgren |
En intressant text. En rak och tydlig replik med en bra genomgång av fakta. Tack.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-03-03 07:10:00
|
|
MickeR |
Om jag har fattat detta korrekt så finns det ingen "officiell siffra" över falskanmälningar inom den feministiska litteraturen. Således kan vi i den fortsatta debatten gå på Nisses siffror, yes? De har ju i alla fall en grund att stå på, i motsats det ganska lösa antagandet att siffran är densamma som för andra brott.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-03-03 08:22:00
|
|
tomster |
Mitt första intryck: bra. Mycket bra. Jag kanske till och med orkar sätta ett betyg, vilket jag mest gör på mina egna artiklar. Jag vill här och nu säga att jag ska försöka vara mer sansad i mina jämställdhetsdiskussioner. Jag gillar inte Gudrun Schyman t.ex. men jag ska inte låta henne eller min avsky för henne förstöra en viktig debatt som egentligen handlar om allas rätt att göra vad de vill, oavsett kön.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-03-03 09:06:00
|
|
Shakti |
Tack för en sansad och saklig artikel. All respekt till dig och ingen till Nisse O som blir så trängd att han drar in dödshot i debatten!Osmakligt, obehagligt och onödigt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-03-03 12:44:00
|
|
Chris.X |
Allt jag hört om att studera genusvetenskap är att det är lika med att läsa om: Männens förtryck av kvinnor, patriarkatet, männens överordning, männens makt och varför "de" försöker behålla sin makt. Hur män missbrukar sin makt och olika "teorier" hur "de" ser till att upprätthålla patriarkatet m.m. m.m. m.m.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-03-03 13:57:00
|
|
Davido |
All heder till Josefin för hennes tydlighet, saklighet och rakryggade ton!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-03 15:21:00
|
|
AmerikaMike |
Snyggt jobbat Josefine, du kan verkligen konsten att blanda bort korten. Men, vad är den genusvetenskapliga konsensusen om andelen falskanmälningar och vilka slutsatser drar man? Du verkar mena att du personligen är ointresserad. Gäller det generellt för genusvetare? Vilka slutsatser om genusvetenskapen ska vi "vanliga dödliga" i så fall dra av det?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-03 23:54:00
|
|
Mysan |
Det finns även grova kränkningar.
Vart går gränsen?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-03-29 21:03:00
|
|
X.Yvil |
Joesphine, vad spelar det för roll om ni nonsensteoretiker hänvisar till Brownmillers siffra eller ej? Du tyckte du var
jävligt smart när du inte fick träff någon gång när du sökte på henne va? 2 ska alltså vara falskanmälningskvoten för
alla brott och om det då aldrig av någon feminist eller i någon större debatt om våldtä
|
| |