Är friskolor bra för barnen?

Inlägg #1: Postat: 2001-05-14 12:22:00
Johan C
Man kan ju ifrågasätta varför det ska vara mer tillåtet med kristen-fundamentalistiska friskolor än med t.ex nazistiska friskolor...
Inlägg #2: Postat: 2001-05-14 15:09:00
gisela
jag tycker inte att man ska ha majoritetsval om enskilda barns uppfostran, dvs, jag tycker att föräldrarna ska få bestämma det själva. jag tycker visserligen att det är helt sjukt med kristendom och det bör vara olagligt att fara med osanning evolutionen är SÅ belagd och dessutom mest logisk i skolorna. men förutom det...
Inlägg #3: Postat: 2001-05-14 22:49:00
Slava Nenadic
Det är fel med friskolor tycker jag. Det finns inte matte för muslimer eller matte för kristna. Religionen har alltid genom historien velat dela in människor. Och religionen finns bara för att dela in människor!!Något som vi aldrig kommer att kunna dela på är kunskapen och vår skapare.
Inlägg #4: Postat: 2001-06-07 18:58:00
hannah
Det är faktiskt så att föräldrarna väljer om de vill ha sina barn i en kristen skola. Barnen blir inte påtvingade en tro, utan får snarare lära sig saker som föräldrarna tycker är viktigt att dom lär sig, saker dom inte får lära sig i vanliga skolor. Poänget med friskolor är att ge ett alternativ, så inte alla är tvingade att gå i statens skola. Föräldrar har rätt att välja från villken vinkel deras barn undervisas. Om inte dom håller med om t.eks. kristendom, så finns det andra alternativ!
Laddar...