Falska våldtäktsanmälningar - igen

Inlägg #1: Postat: 2005-02-28 17:41:00
Jan Schmidt
För om man gör det, vet du vad man får då? Jo, en ganska tydlig föreställning om att det ökande antalet våldtäktsanmälningar beror på att antalet falskanmälningar ökat. Eller i vilket fall att antalet falskanmälningar är stort – på Nya Zeeland såväl som här… Om man fortsätter med resten av stycket i samma sammanhang, så förstärks denna uppfattning, snarare än försvagas. Om man nu alltså är så dum/osaklig stryk det som ej önskas att man läser stycket som ett stycke…
Inlägg #2: Postat: 2005-02-28 17:42:00
Jan Schmidt
forts Nu begriper ju jag att detta ABSOLUT inte varit din avsikt! Tror nån, det! Men nu kanske du kan förstå lite av vad jag predikat för dig flera gånger tidigare: Att det inte bara är viktigt VAD man säger, utan också HUR man säger det och NÄR man säger det. I vilket SAMMANHANG det sägs. Vad sa man alldeles innan? Vad tänker man säga alldeles efter? KONTEXT, min bäste NisseO! forts
Inlägg #3: Postat: 2005-02-28 17:45:00
Jan Schmidt
forts Nu vet ju jag att du inte är så värst förtjust i att bli ”vantolkad”. Och du vill inte ”ta ansvar” för vad andra läser in i det du skriver. Men om jag eller hellre någon som ännu inte lärt sig ”läsa dig” gjort den ovanstående tolkningen utifrån de båda meningarna, hade du kunnat svära dig fri då? Ja, du hade förmodligen gjort det, men jag är inte så himla säker på att en professor i retorik hade givit dig "absolution"…
Inlägg #4: Postat: 2005-02-28 19:00:00
NisseO
Bravo, Jan S. Jag kastade in det där köttbenet just med tanke på dig och ett par andra som är ivrigare att hacka på andra än skriva själva och diskutera sakligt. Jag tänkte att det skulle vara synd om dig om du inte hade något att anmärka på nu när du inte längre kan säga att "vad som är sant i USA, inte nödvändigtvis är det i Sverige" - det skulle ju nu innebära kritik mot feminismen vilket Gud förbjude.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-28 19:01:00
NisseO
Fortsätt gärna att jaga det där benet en stund, Jan S, jag räknar nämligen med att mina övriga läsare är smartare än du och förstår att formuleringen innebär att jag har läst min Cicero, för det har jag.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-28 19:15:00
Friskytten
Jag la inte märke till NisseO:s lilla fälla förrän jag fick den förklarad här. Cicero har jag inte läst. Men jag tycker att det hela var skickligt och subtilt gjort. Skulle gärna se en separat artikel från NisseO om Ciceros tankar om hur man "lägger köttben" för de osakliga och illvilliga.
Inlägg #7: Postat: 2005-03-01 09:15:00
Jan Schmidt
Mmm! Bra! Mina predikningar tycks ha gått hem :-
Inlägg #8: Postat: 2005-03-01 10:51:00
Jan Schmidt
Lite senare Jag roade mig med att vara "saklig" och räknade efter: Jag har till dags dato skrivit och publicerat femton 15 artiklar här på Sourze. Nislerik Olsson har än så länge fyra 4. Jag förstår inte vad han menar med orden "dig och ett par andra som är ivirgare att hacka på andra ÄN ATT SKRIVA SJÄLVA min "kurs." och diskutera sakligt". Att kritisera mig för att jag inte skriver själv är - tycker jag nog - inte bara felaktigt utan också djupt osakligt...
Inlägg #9: Postat: 2005-03-01 12:00:00
tomster
Att dessutom hävda att man gjort fel med flit är - barnsligt. "Det var bara en fälla" - eller huuuuuur!
Laddar...