Sysselsättning vs effektivitet 4

Den här tråden diskuterar artikeln Sysselsättning vs effektivitet 4.
Inlägg #1: Postat: 2005-03-04 20:16:00
AmerikaMike
ZZZZZzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZ
Inlägg #2: Postat: 2005-03-05 11:00:00
Uno Hansson
Jag inser nu att jag tydligen har väldigt svårt att i text uttrycka det som jag egentligen vill förmedla med det som jag skriver. Tyvärr känner jag ingen som vill fungera som "bollplank" innan det skickas iväg för publicering. Men texten blev tydligen tråkig och svårläst att döma av de lite svårtolkade reaktionerna.
Inlägg #3: Postat: 2005-03-05 12:00:00
Mysan
Men då får man väl ta bort alal mellanhänder och på så sätt minska kostnaderna.Eller går det?
Inlägg #4: Postat: 2005-03-08 10:59:00
jeppelin
Med risk för att verka lite tråkig: lösningarna är tekniskt möjliga men de blir nog en smula dyrare än vad du tänkt dig. Jag arbetar med att bygga sådana system du beskriver, och redan system som är begränsade till en produktionslinje kan närma sig gränsen för vad som är ekonomiskt sunt. Det är ingen slump att produktionen på Volvo består av ett stort antal olika system och att försöken att hålla ihop det inte klaras utan en hel del handpåläggning
Laddar...