|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-27 04:09:00
|
|
susanna s |
Jasså du menar den där åsiktsklubben som nästlat sig in i samhället och tagit över lagstiftare och universitet och målar upp bilden av verkligheten så som de vill att den ska vara inte som den faktiskt är. För några hundra år sedan så räknades astrologi som vetenskap nu har detta flumm tagits över av genusvetare.Vissa grupper i samhället är rädda för illuminati. frimurare, bilderbergruppen och andra konspiratörer, men genusvetarnas konspirationer sker inför öppen ridå utan att någon reagerar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-27 17:30:00
|
|
stålis |
Bästa slaktprod. Jag är nästan aldrig ut för att polemisera, utan snarare missionera. Hursomhaver,
jag gissar att a du är ung, b därför kan eng. hyfsat. Varför jag tipsar dig om denna engelskspråkiga hemsida. Länk: isteve.com
Massor med länkar rörande genetik och biologi och kön, "ras", homo- och heterosexualitet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-27 17:39:00
|
|
stålis |
susanna s: som ex. på "aktivt lyssnande" känt till illuminatiordern sen jag var 18 haft bok om denna skriven av eng. präst ca 1798, och lärt mig om allt det andra sen jag fick Internet 1999, o. uppskattade därför referenserna. "Hursomhaver", så misstänker jag att "genusvetenskap" är mer ideologi än vetenskap. Har själv jämfört "patriarkala strukturer" med
konspirationsteorier.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-27 17:39:00
|
|
stålis |
Men eg., visst finns ett manligt övertag, och det har utkristalliserats via evolutionen
läran om the survival of the fittest.
Laissez faire kanske är rättvisast. Dvs. noll social ingenjörsskap alltså.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-27 19:06:00
|
|
Marcus |
Men det beror ju på vad man menar med övertag. Fysiskt JA, krigiskt JA. Men psykiskt så har ofta kvinnor övertag ja det finns massor av tillfällen i livet där kvinnan har övertaget.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-27 22:18:00
|
|
Franklin |
Hela vårt samhälle är byggt runt kvinnan. Det är hon som står för fortplantningen, det är hon som är viktig för spridandet av generna. Kvinnor har i alla tider skyddats från harm. Män har skickats ut i krig, män har fått utföra de hårda och farliga jobben, osv. Ta förresten bara en titt på vem som beskyddast mest i en familj, är det sonen eller dottern?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-27 22:23:00
|
|
Franklin |
Sedan myten/lögnen om att mannen skulle vara överlägsen kvinnan är nästan skrattretande. Vilka lider mest av mental ohälsa i vårt samhälle, vilka dör tidigast, vilka är det som lever ensamma i störst utsträckning, vilka drabbas ofta av våld, vilka har egentligen sämst ekonomi, osv? Jo vi män. Det kallar inte jag överläge, det kallar jag ett stort jävla underläge.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-02-27 22:25:00
|
|
Franklin |
Men sådant får inte vi män tala om eller påpeka, för då är vi nämligen svaga. Och en svag man är ingen riktig man. En svag man innebär dåliga gener. Det vet alla och speciellt kvinnorna.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-03-01 10:40:00
|
|
tomster |
Döttrarna är inte skyddade, Franklin, de är kontrollerade. Eller det beror kanske på vem man frågar? En man kanske upplever kontrollen som ett skydd, en kvinna som ett förtryck? Vem är det som definierar? I frågan om förtryck tycker jag nog att det är den som upplever sig som förtryckt som har rätt...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-03-01 17:18:00
|
|
Marcus |
Franklin! det där var retoriskt jävligt bra!!! jag håller inte med dig i exakt allt men väldigt bra var det!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-03-01 17:19:00
|
|
Marcus |
Tomster för fan ;- alla föräldrar försöker att kontrollera sina barn söner och döttrar... föräldrar vill ha kontroll.. människan vill ha kontroll.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-03-02 10:26:00
|
|
tomster |
Marcus: jag tror inte du har förstått hur mycket mer döttrarna är kontrollerade och uppfostras till att ha kontroll än oss män, i gemen. Utöver det, hur vi präglar våra barn till att anamma vissa könsroller.
|
| |