Det sociala tog mitt barn för nio år sedan

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2005-02-24 21:12:00
megever
Anna Jasmine, du vet inte vad som händer i Sverige. 18 500 barn är omhändertagna oftast p g a maktmissbrukande socialsekreterare som vill tjäna pengar på barnen. De barn och familjer som behöver hjälp i Sverige, får det inte. Anna du borde skämmas för dina uttalanden.
Inlägg #22: Postat: 2005-02-24 21:39:00
Anna Jasmine
Ni har rätt till er egen verklighetsuppfattning, som sagt.

Skämmas...jag skäms inte alls, är stolt över mitt jobb. Tvärtom, är snarare tacksam över att leva i ett land där barn inte tillåts fara illa p.g.a. bristande hemmiljö.
Inlägg #23: Postat: 2005-02-24 23:00:00
jeanette
Vilken uppfattning har du av verkligheten?
Vilken verklighet menar du? Inte är det då den verklighet som jag lever i! Jag lever i ett land som har tillåtit sociala att föra bort min lilla sju åriga son. Hur tror du han kände sig som var van att vara hos mig sedan jag födde honom? främmande människor, mamma borta! inga kramar inga pussar inget skratt på nio år.Sociala är sadister och du är stolt över ditt jobb. Jag hoppas att du inte är elak som de är!
Är familjerna nöjda?
Inlägg #24: Postat: 2005-02-25 09:48:00
megever
Anna, du det låter faktiskt som att du är en av de soc sekreterana som har förstört Jeanettes sons liv. Ofta vill soc sekreterare förstöra för de som har ett bra liv för många soc har haft ett så ruttet liv själva.
Inlägg #25: Postat: 2005-02-25 11:07:00
Shakti
megever, tror du på vad du själv säger? Det låter på dig som om socsekreterare är sadister som får betalt per omhändertagande. Jag tänker bara konstatera att du lever i något alternativt universum där sunt förnuft ännu inte sett dagens ljus. Eller soc kanske är utomjordingar som planerar att ta över Sverige? Oh no!
Inlägg #26: Postat: 2005-02-25 11:19:00
Trygg-Björn
Radio Stockholm idag: Brister i hanteringen av familjehem i Södertälje - Brister har upptäckts i samband med att barn placerats i familjehem i Södertälje.

En internkontroll i kommunen visar att av 25 familjehemsplaceringar så saknas både utredning och politiskt beslut för sex av placeringarna. Hemmen är alltså inte godkända.
Inlägg #27: Postat: 2005-02-25 11:20:00
Trygg-Björn
Om några barn har farit illa på grund av slarvet kan chefen för social- och arbetsmarknadskontoret i Södertälje, Kerstin Palomäki, inte svara på i dag.

Personer som tar emot barn i familjehem skall kontrolleras mot polis- och socialregistret, men det har inte skett som det ska - åtminstone har det inte dokumenterats.
Inlägg #28: Postat: 2005-02-25 11:20:00
Trygg-Björn
Om några barn har farit illa på grund av slarvet kan chefen för social- och arbetsmarknadskontoret i Södertälje, Kerstin Palomäki, inte svara på i dag.

Personer som tar emot barn i familjehem skall kontrolleras mot polis- och socialregistret, men det har inte skett som det ska - åtminstone har det inte dokumenterats.
Inlägg #29: Postat: 2005-02-25 11:20:00
Trygg-Björn
Inlägg #30: Postat: 2005-02-25 11:24:00
Trygg-Björn
Det är märkligt hur snabbt myndighetspersoner läs socialsekreterare låser sig i sina uppfattningar. Om "Anna Jasmine" har någon heder i kroppen så tycker jag att hon ska ta en fika med Jeanette och börja om från början i den här diskussionen och titta på om Jeanette faktiskt kan ha rätt.
Inlägg #31: Postat: 2005-02-25 11:27:00
Trygg-Björn
Ingen är felfri. Alla organisationer, myndigheter och företag har en felprocent som är mer eller mindre stor i sin hantering. Även gud och regeringen. Och jag. Men tydligen inte vissa myndigheter?
Inlägg #32: Postat: 2005-02-25 12:26:00
Nähädu
Heder åt Anna Jasmine. Ju mer jag läser om denna sorgliga historia desto mer illa berörd blir jag över hur soc. hängs ut på mkt vaga grunder. Är det någon som borde skämmas så är det jeanette och henens medlöpare.
Inlägg #33: Postat: 2005-02-25 12:28:00
jeanette
Tack! Megever!
Vad glad jag blev! Du förstår! Du förstår att min son inte har det bra! och inte jag heller!
Svar till dig Shakti kan du inte bry dig om min son istället för de som har stulit honom. Sociala har betett sig som rymdvarelser mot mig och min son så de kanske är det? De är sadister och de får betalt!
Genever värmde mitt hjärta men det gör inte du! Kan inte säga att du har sunt förnuft!
Inlägg #34: Postat: 2005-03-01 20:41:00
susanna s
Det förekommer mycket slarv och övergrepp innom soc. Det dtöds av forskningen. Folk tvingas till behandlingsmodeller som saknar vetenskaplig utvärdering om det gör nytta eller ej mot baksgrund av utredningar som brister i saklighet och opartiskhet.
Inlägg #35: Postat: 2005-03-02 18:19:00
jeanette
Jag tar inte någon fika med någon socialsekreterare som arbetar på barn och ungdomsgrupperna på sociala!
De har misshandlat mig i nio år!
Jag är svårt skadad!

De har stulit mitt barn, mitt hem, allt jag ägt. De har skadat mig så att jag har varit förlamad i nio år!

De är kriminella! De är ingen socialbyrå! De hjälper inte människor. De förtrycker människor!
Inlägg #36: Postat: 2005-03-04 18:07:00
Lillamy
Shakti skrev:
Soc kanske är utomjordingar som planerar att ta över Sverige? Oh no!

Svar:En tankeställare fick jag när jag läste ditt svar till Jeanette, jag tycker att det är dax för dej att uppsöka psykriatrin eftersom du verkar lida av halusinationer ring 112 för snabb hjälp!
Men skall jag svara från hjärtat så tycker jag du verkar drygare en YES!!
Inlägg #37: Postat: 2005-03-04 18:27:00
Lillamy
Nähädu Skrev:
Heder åt Anna Jasmine.
Svar: Vart är den hedern?

Hon blev illa berörd över hur soc. hängs ut på mkt vaga grunder.

Svar:Hur illa berörd blev inte Jeanette och hennes son som varit åtskillda i 9 år och alla andra föräldrar och barn som har råkat ut för samma sak.
Inlägg #38: Postat: 2005-03-04 18:28:00
Lillamy
Är det någon som borde skämmas så är det jeanette och henens medlöpare

Svar:Om det är någon här inne som skall skämmas så är det ni som slår på den som redan ligger.Men det är bra att allmänheten får se vad ni går för denna behandling är vardagsmat för oss föräldrar vars barn har blivit omhändertagna
Inlägg #39: Postat: 2005-03-04 18:35:00
Lillamy
Till sist vill jag bara tacka sourze för denna sait och er andra som får folk att vakna och en hederamedalj för er usatta,nedtryckta,kränkta som är i underläge och alla er andra som tar mod till er och säga er sak och åsikter trots förmynderi.
Inlägg #40: Postat: 2005-03-05 10:45:00
J-O
Efter att tagit del av Anna Jasmines kommentarer angående Jeanettes artikel som på ett stark och gripande sätt beskriver hur sociala behandlar människor så förstår man hur det ligger till.
Den brutalitet som Anna Jasmine företräder genom att vara ett kugghjul i ett farligt sjukt system visar på dålig självinsikt men vill genom sina inlägg få läsarna att tro HON genom socialen och LVU-systemet värnar om barnen.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...