Inlägg #1: Postat: 2005-02-24 15:24:00
|
stålis |
Så hela världen skall tvingas anpassa sig till USA? Krig för fred så att säga. Fler Irak. Nej, Mike, det finns en annan liberal tradition i UK och USA: anti-imperialister som "little englanders" Orwell, Edmund Burke m fl, och senator Robert Taft R, överste McCormick gamla Chicago Tribune och nu för tiden
journalisten Pat Buchanan.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-24 15:30:00
|
stålis |
Jag älskar USA lika mycket som du, AmerikaMike, men din kärlek är som den vulgäre radioprataren och krigshetsaren Rush Limbaughs. Å andra sidan, Mike, så har Rush nu varnat Bush för att iscensätta sin korkade amnestiplan eftersom den knappast uppskattas av hans konservativa väljare som inte har illegala hembiträden och trädgårdsmästare. Till och med Hillary Clinton har uttalat sig mot illegala invandrare! Hon siktar väl på republikanska väljargrupper inför 2008!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-24 15:32:00
|
stålis |
Mike - du kan säkert med lätthet köpa Samuel Huntingtons invandringskritiska best seller "Who are we?" om USA:s anglo-protestantiska kärnkultur. Gör det. Den är en riktigt ögonöppnare för en naivist som du.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-24 17:11:00
|
AmerikaMike |
Värst vad vi ägnar oss åt "namedropping" idag då ;-. Vad "El Rushbo" tycker ifrågan vet jag inte eftersom jag inte hör till hans fans eller hans iofs imponerande lyssnarskara. Om det är något jag "älskar" så är det liberalismen och det är något som hela världen inklusive USA behöver mer av.
|
|