En "avhoppares" berättelse om Livets Ords skola

Inlägg #1: Postat: 2001-05-11 16:45:00
Karin Berglund
Det viktiga är om det är sant - och det tror jag, det är hans upplevelse av skolan. Vi har rätt till våra egna upplevelser och att berätta dem. Det behövs för att man inte ska gå sönder ... Den som känner sig anklagad må ta det till sig och fråga sig vad han har för skuld.
Verkligheten är inget hot utan vår räddning. Fast ibland orkar man inte se den.

Hälsningar Kari
Inlägg #2: Postat: 2001-05-11 18:39:00
William
Okej Frida, svar på dina frågor:
1. Om du känner till situationen Per Kornhall så vet du att han anmält dem till Skolverket, och jag har kontakt med honom och har bifogat material som kan vara av intresse. Min mamma ska du inte dra in i detta tycker jag.
2. Jag har ingen anledning att vara bitter, det är många år sen och jag lever inte i det förflutna!
fortsätter svar i ny kommentar...
Inlägg #3: Postat: 2001-05-11 18:39:00
Wlliam
3. Kanske anledningen till att du känner dig främmande till min bild är att du aldrig ifrågasatt något därför inte upplevt de mörka sidorna av Livet Ord? Om du inte ifrågasatt så tror du ju också på det de lär ut, varför din bild är främmande till min!
Jag svarar för mig, mina systrar svarar för sig!
Inlägg #4: Postat: 2001-05-12 18:24:00
Carina Jarlsbonde
Du kanske inte har förstått vilket dubbelspel ledarna på Livets Ord kör. Williams berättelse är bara en av hudratals om vad som händer i den miljön. Inte bara strulande ungdomar råkar illa ut. Människor som av hela sitt hjärta tjänar Gud har råkat än värre ut. Skulle kunna berätta i timmar om vad jag , familjen och många vänner upplevt. Det är olagligt att ta emot bidrag och vara öppen bara för vissa elever. Skolan har bluffat sig till bidragen.
Inlägg #5: Postat: 2001-05-23 12:18:00
Ninni
Svar tilll Frida.

Det finns andra, bla en lärare som har anmält skolan.
Laddar...