Allt har en ände - så även min tid på Irland

Inlägg #1: Postat: 2005-02-23 11:42:00
StaffanH
Bortskämd som jag är hade jag allt ordnat via jobbet när jag kom dit. Under min tid i Dublin träffade jag några unga svenskar som bodde där. De verkade i första hand ha flyttat dit för studier, men jobbade extra på restaurang för att dryga ut kassan. Rimligen borde det finnas svenskar som flyttat dit för att jobba ett tag, även om jag inte träffade några. Tillgången på jobb i Dublin har jag dessvärre ingen bra uppfattning om.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-23 11:47:00
StaffanH
Möblerade bostäder finns att få, men det är många som svarar på samma annonons så det gäller att vara snabb och särskilt billigt brukar det inte vara, även om lägenheten är rätt påver. Det är nog bra om du har referenser att kunna visa upp.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-23 11:54:00
StaffanH
Huruvida du bör ha fixat jobb etc innan du åker är omöjligt att svara på. En del behöver bara komma till ett ställe och öppna munnen så är allt fixat på en eftermiddag medan de flesta av oss behöver mer tid. Du måste göra på det sätt som passar dig bäst! Räkna med att du förmodligen behöver ett par veckor på dig för att vänja dig vid den irländska dialekten. Det finns weekendresor och liknande till överkomligt pris. Varför inte ta en sådan och sondera terrängen?
Inlägg #4: Postat: 2005-02-23 13:44:00
smear
tack för svaret! ja, en weekendresa skulle nog vara det smartaste. tyvärr är man ju inte gjord av pengar, men får väl se till att spara lite :
kollar vidare, är lite inne på island just nu :
Laddar...