Förbjuden kärlek i Nazityskland

Inlägg #1: Postat: 2005-02-23 00:09:00
Marcus
Jag tror därför att homosexualitet eller heterosexualitet uppkommer på allvar när det sker i _handling_ inte i känslor. Det är först när dom gökar som det verkligen är uppenbart att här pågår någon typ av "kärlek"
Inlägg #2: Postat: 2005-02-23 00:11:00
Marcus
Uppenbart för en annan människa glömde jag att säga, en annan människa med motsat sexualitet. Det är först när en hetro kille ser två andra killar penetrera varandra eller suga av varandra som han inser att dom verkligen "skapar kärlek" innan kan han inte förstå det efterssom han inte förstår hur man kan bli kär i en kille.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-23 00:13:00
Marcus
Kanske var det därför den lesbiska kärleken "inte fanns" för dom penetrerade aldrig varandra med sina kön, det såg aldrig ut som "riktig" sex för en som inte kunde förstå det och kunde därför alltid bortförklaras. Förstår ni hur jag tänker?
Inlägg #4: Postat: 2005-02-23 10:21:00
Kerah
Jag förstår ditt tänkande och det är väl det jag försöker belysa lite i texten, att kvinnor ses fortfarande inte ha en egen sexualitet då dom inte penetreras av en snopp.
Jag är själv flata men fördömmer inte heterosexuell kärlek, jag ser lixom ingen anledning att göra det. Om kärleken bringar lycka till de involverade så; go for it!
Inlägg #5: Postat: 2005-02-23 12:28:00
Marcus
Ja joo.. men det är väldigt skillnad mellan att inte förstå och att ta steget till att fördömma.
Jag förstår mig inte på homosexuell kärlek mellan män kille bli kär i kille, men jag fördömmer det inte.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-23 12:30:00
Marcus
Däremot har jag mycket lättare att förstå lesbisk kärlek tjej blir kär i tjej med betoning på kär inte sex kanske för att jag själv gillar tjejer. Men sen känner jag en bög som anser att sex mellan tjejer pha!! det kan ju aldrig bli något.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-23 12:33:00
Marcus
Dom flesta människor och av att ulästa av din artikel inte ens nazisterna _fördömde_ lesbisk kärlek, dom föstod den bara inte.
Inlägg #8: Postat: 2005-02-23 12:35:00
Marcus
Det där med att kvinnor inte ses ha en egen sexualitet bara för att dom inte blir penetrerade tror jag bara är gammlt dåligt självfortroende och ett gamlat spöke hos er flator. Dom flesta normala människor är otroligt öppna till lesbisk kärlek. Sen finns det ju en och annan men dom är ju väldigt sällsynta.
Inlägg #9: Postat: 2005-02-23 14:40:00
Kerah
Sällsynta? oh nej! fortfarande får man stå ut med hat för att man är flata o inte hetero. i sveirge händer det inte särskilt ofta men jag vet att i tex. arabländerna och i vissa delar i usa är det betydligt svårare att leva som ickeheterosexuell. så det är inte sällsynt, även om man önskar det.
Inlägg #10: Postat: 2005-02-23 15:59:00
Marcus
Ja... joo... Jag menade Sverige när jag skrev mitt inlägg Svar 8. Arabländerna och USA vet jag ingenting om. Och när du skriver "att kvinnor ses fortfarande inte ha en egen sexualitet då dom inte penetreras av en snopp." Så gäller inte det Sverige, men du har inte anget något speciellt land och du har valt att publicera din artikel i Sverige. Då är det ju i fösta hand Sverige som avses, och då har du fel.
Inlägg #11: Postat: 2005-02-23 16:02:00
Marcus
Antingen får du vara väldigt tydlig med vilka länder du menar, men du kan inte slänga dig med svepande allmänna utalanden som att det är jobbigt att vara flata i allmänhet. Det håller inte längre. Det finns många grupper det är mycket mer synd om än flatorna.
Inlägg #12: Postat: 2005-05-13 01:39:00
Daniel Wijk
Jag antar t.ex. att det är ganska svårt att leva som vit i arabländerna. Svårare än att leva som färgad i Sverige... Dock är det många invandrare som har problem i Sverige så... beroende på var du är så ska du, människa, se upp!
Laddar...