Hockeyskandalen - typisk manlig homosocialitet

Inlägg #1: Postat: 2005-02-22 23:58:00
Franklin
Killen var 19 år när han gjorde sin tränares 13 dotter på smällen. Förmodligen är det värsta i saken att det råkade vara tränarens dotter.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-23 00:09:00
Calle Z
Nja som en 19-åring myndig person, så skall man veta att sexuella relationer med minderåriga är straffbart. Framför allt att det är moraliskt förkastligt och åt skogen fel. Det intressanta är medias reaktion på saken. I hockeyskandalen så gick de ut med namn och fotografier direkt. I detta fallet så tigs det och foton på spelaren är pixlade! Warum?
Inlägg #3: Postat: 2005-02-23 00:44:00
Franklin
Nja, som en kvinna jag känner sa när vi diskuterade saken: "När jag var 13 var jag väldigt välutvecklad och för mig var inga killar under 18 intressanta". Så det är som vanligt mer komplext än vad man kan tro.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-23 01:05:00
Calle Z
Jag förstår din poäng. Men varför kör inte slaskpressen typ AB och Exp med liknande öppenhet med fotografier och namn som i hockeyskandalen? Varför är debatten så tyst?
Inlägg #5: Postat: 2005-02-23 01:17:00
Franklin
Vet inte. Kanske hade de ett förhållande. Kanske var 13 åringen med på noterna. Dessutom handlar det om ett lokalt fotbollslag. Allmänintresset är möjligen för lågt.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-24 00:43:00
Calle Z
Det handlar om en spelare i Kalmar FF i allsvenskan. Oavsett om denna 13-åriga flicka var med på noterna eller ej? Skall vi inte följa lagen? Anledningen till varför slaskpressen mörkar är som så många gånger förr att gärningsmannen är en person som i deras ögon ingår i en skyddad grupp. Somliga är fritt villebråd andra är det inte! Sverige år 2005..
Inlägg #7: Postat: 2005-02-24 00:58:00
Calle Z
Alla de som kallar sig feminister borde skämmas över sin PK mentalitet! När slaskpressen släpper på tyglarna som i hockey fallet. Då jäklar! Men när en 13-årig flicka blir gravid och styvfadern antyder i slaskpressen att flickan inte orkar att genomgå en rättsprocess. Då jäklar skrivs det inga artiklar! Tystnad råder som vanligt..allt i denna sanna PK tystnadens namn..
Inlägg #8: Postat: 2005-02-24 22:31:00
Eva L
Det finns absolut inget som hindrar människor som inte kallar sig för feminister att debattera ovan nämnda händelse! Men om ni tycker att det var fel, är ni ändå inte "lite" feminister i alla fall? Ett uppmuntrande ord på vägen; man kan aldrig bli "för mycket" feminist, för det kan aldrig bli "för mycket" jämställdhet. Problemet nu är att det är alldeles för lite jämställdhet.
Inlägg #9: Postat: 2005-02-25 18:41:00
Calle Z
Eva L. Jag undrade varför det blev sådana skriverier om hockeyskandalen medan tystnad råder kring fallet med den allsvenska fotbollspelaren som gjorde en 13-åring gravid? Vad tror du det beror på? Det räcker väl att man är en vanlig normalt funtad människa för att tycka att det är fel att ha sexuellt umgänge med en 13-åring!
Laddar...