|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-22 23:59:00
|
|
Calle Z |
Nazi-Tyskland skall med all rätt fördömas. Men det finns länder år 2005 på vår jord, där behandlingen och metoderna är lika hemska för dessa tjejer/kvinnor som det var för dem i nazi-Tyskland.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-23 11:24:00
|
|
Kerah |
Jag skriver i början av texten att homosexuella kvinnor fortarande inte ses som "trovärdigt" i vissa delar av världen. Nazityskland är välkänt för sina omänskliga behandlingar av vad dom klassade som "dåliga" grupper. Att jag tog Nazityskland var alltså ingen slump.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-23 23:17:00
|
|
Calle Z |
Missuppfatta mig inte. Din artikel var saklig och bra enligt mig iaf. Vad jag menade var att samma sak som drabbade de lesbiska kvinnorna i nazi-Tyskland, samma sak drabbar lesbiska kvinnor idag. I framför allt arabländerna där islams lagar råder.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-23 23:47:00
|
|
Calle Z |
Nu när Sverige har tagit emot en så stor del muslimska invandrare, så kan man ju undra hur situationen är för de tjejer/kvinnor som är lesbiska i denna grupp? Ett område som tyvärr aldrig diskuteras eller det skrivs några artiklar om.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-28 22:54:00
|
|
Calle Z |
Men å andra sidan så är det kanske bekvämare att skriva om hur homosexuella kvinnor blev omänskligt behandlade i nazi-Tyskland? För att det är så välkänt! För den som vill veta så är det lika välkänt hur lesbiska kvinnor behandlas i arabländerna där islams lagar råder! Men som sagt det är bara för dem som vill veta... Återigen nazi-Tyskland skall fördömmas men man skall inte blunda för vad som pågår år 2005 i vissa länder.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-28 23:45:00
|
|
Calle Z |
Man behöver inte gå längre än till Sverige år 2005. Hur behandlas homosexuallitet inom de muslimska grupperna? Är det acceptabelt? Kommer vi att få se någon imam stå och viga ett homosexuellt par i en moské inom de närmsta åren? Får vi se en sk riksbög typ Gardell stå och håna islam liksom han har gjort med kristendomen?
|
| |