|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-22 13:27:00
|
|
Anna Drangel |
Men ibland hänger vissa politiska frågor samman med vad du "tillhör för grupp". Du kan t ex tillhöra gruppen föräldrar, eller pensionärer, eller kanske invandrare, men du kan också i vissa sammanhang tillhöra gruppen kvinna. Det är ingenting man behöver skämmas för. Inte ens göra några slutsatser av. Jag tycker det är skitbra att kvinnor visar att dom inte alltid behöver tycka lika.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-22 13:29:00
|
|
Anna Drangel |
För det har ju varit lite så i olika debatter - kvinnor ska alltid "hålla ihop". Det måste man inte alls. Man kan t o m debattera, eller bara låta folk vara olika. Bra text för övrigt.
Men här på Sourze är det ofta så att du får fem stjärnor att folk skriver "äntligen en vettig kvinna" osv, om du säger att du INTE är feminist. Det kanske är lite talande också i sammanhanget.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-22 14:05:00
|
|
Nartin |
Det finns säkert nån kurs i humor som du kan gå, Drangel. hehehe.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-22 17:09:00
|
|
Daniel Wijk |
Nej, dom kurserna finns inte för feminister i och med att dom inte har ett genusperspektiv! ;-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-22 18:25:00
|
|
Jörgen Öhlund |
Ursäkta Anna, men jag har inget emot feminister men röstade ändå 5 plus på den här artikeln. Anledningen är helt enkelt därför att den tilltalar mig mer än föraktfulla artiklar om de "onda männen" men en bra skriven artikel för feminism ur mina ögon förståss får också en 5:a, problemet är snarare att de är så få, faktiskt och antagligen tråkigt för er feminister, men ni har inga vidare representanter. Iaf inte på sourze.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-23 12:26:00
|
|
Anna Drangel |
Nartin: Skulle jag gå en humorkurs, vore det inte här på Sourze ivarje fall..:
|
| |