Det sociala tog mitt barn för nio år sedan

Inlägg #1: Postat: 2005-02-22 17:32:00
jeanette
Socialutredarna pratade inte med mig om vad föräldrarna hade sagt till skolan. De kallade mig till 4 möten. Sedan tog de min son. Skrev saker som de hittat i äldre journaler, konstiga påståenden. Utredarna ljög och tog mitt barn. Köpte du det, inser du hur hemskt det är!
Nio år har jag förlorat, utan mitt barn. Folk måste tro mig annars går det inte att få bort dessa människor från sociala och de kan fortsätta att ta barn från oskyldiga!
Inlägg #2: Postat: 2005-02-22 18:52:00
Daniel Wijk
Jag tror på dig. jag har hört liknande saker från andra som förlorat sina barn pga ej förklarade omständigheter. Mycket i detta samhället gör att jag tvekar ifall jag någonsin vill ha barn, både utifrån barnens och mitt eget synsätt. Det känns hemskt, men vårat samhälle är inte en trevlig plats. Inte finns det ett enda parti som är intresserade av att ändra på det som är fel heller.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-22 20:18:00
Nähädu
Jag har själv två barn, har varit engagerad i både skola och och föreningsliv i många år. Att det skulle kunna gå till på det sätt du beskriver, att socialen, kommunen, grannar och i princip alla andra förutom dig är skurkar som stulit ditt barn låter inte sannolikt.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-22 20:21:00
Nähädu
Att några utredare skulle ljuga och "ta ditt barn" utan anledning är ju rena tramset. Är det något som en kommun INTE vill så är det den sortens badwill i onödan.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-22 21:05:00
jeanette
Svar 1: Det är det finaste som finns att få barn. Men då skall man helst få det på rätt sätt. Vara förälskade i varandra att man håller ihop. Så att det blir en hel lycklig familj.
Det har inte andra med att göra!Svar 2:Jag var nyinflyttad. Grannarna skrev till hyresvärden.
Det jag har skrivit är sant. De gör det bakom stängda dörrar!
Svar 3:
Två utredare är två utredare, som inte gjorde någon utredning.

Hjälp mig då att se till så att de slutar att ta barn helt i onöda
Läs NKMR.org
Inlägg #6: Postat: 2005-02-22 21:30:00
Nähädu
Vad gjorde du som föranledde att grannarna skrev till hyresvärden då? Du blev kallad till fyra möten skriver du. Vad handlade de mötena om? Har du sagt A och hängt ur malmös socialtjänst på det sätt du gjort så får du säga B och förklara dig lite.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-22 23:36:00
jeanette
Jag bor i Stockholm. Det är Vällingby soc som tog mitt barn 1996. Inte Malmö.
Jag ringde på grannarnas dörrar och sa att sociala hade tagit min son. Jag var ensam och skrämd.
Goda grannar skall hjälpa sina grannar inte skriva till hyresvärden det första de gör. Jag var nyinflyttad!

Jag har vaknat varenda natt i nio år och tänkt på min son.
Jag har tagit stor skada av vad sociala och resten har gjort mot mig.
Jag känner mig inte lycklig längre!
Inlägg #8: Postat: 2005-02-26 13:48:00
jeanette
Svar till Nähädu!
Du skall var lycklig för att du har fått ha dina barn. Ha sett dem växa upp! Fått vara med i skolan och med föreningar. Det är allt de frös mig ute ifrån. Det kommer att vara en förlust för mig, jag inte känner glädje längre. De tar de vi älskar från oss! Mobbning bland vuxna är lika otäckt som det är för barn!
Hoppas att det sker ett mirakel med dig så att du börjar att förstå vad det är jag skriver!
Laddar...