Inlägg #1: Postat: 2005-02-22 12:12:00
|
Cicci |
Ja,det är enda lösningen,och att inte försätta kvinnor i en situation när de drabbas av en sådan panik att de ens tvingas överväga.Jag gjorde det eftersom min pojkvän fick panik.Men varken han eller jag har ångrat att vi behöll vår son,vi har fler barn idag.Jag inser att världen inte är svart/vit,men inte heller jag förstår hur någon som är djurrättsaktivist kan tycka att sena aborter än något att ta lätt på.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-22 12:23:00
|
Mysan |
Hade han vägrat barn hade du gått igenom en abort eller behållt själv ungen?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-22 16:07:00
|
Marcus |
Att inte sätta KVINNOR i en sån situation?? ehh.... vänta nu! är kvinnor ensmma om att skaffa barn, jag trodde man gjorde det tillsammans även du och din pojkvän. Du drabbades av panik för att din pojkvän drabbades av panik. Det låter som ni fick panik båda två.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-22 16:23:00
|
stålis |
Dostojevsky var väl inne på det här med att vi är alla skyldiga? Inte ens mannen som lever promiskuöst och är fertil kan frånkänna sig ett moraliskt ansvar. Som ung syndade jag ofta mot den regeln.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-22 17:31:00
|
Sofia Hadjipetri |
Marcus: handlar det verkligen bara om att skaffa "battre preventivmedel"? For de preventivmedel som finns ar sa gott som hundraprocentiga. Dock ar det manga tjejer som helst inte vill anvanda p-piller av uppenbara skal och sa finns det ocksa tjejer och/eller killar som inte heller gillar kondom. Sa, hur loser man detta?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-23 00:22:00
|
Marcus |
Enkelt Sofia!! Som jag just skrev man skaffar bättre preventivmedel. Utvecklar bättre preventivmedel. Du skriver ju själv att många tjejer inte använder p-piller av uppenbara skäl och killar gillar inte kondom och kondom är inte bra för tjejer heller. Då måste vi ju fixa bättre preventivmedel!!
|
|