Feministerna i ett nötskal

Inlägg #1: Postat: 2005-02-22 11:42:00
cicci
Men sena aborter är inget man gör lättvindigt heller,kvinnan måste ha MYCKET speciella skäl,som att hon missbrukar,lever i misshandelsförhållande eller liknande.Det är plågsamt att ens övervägajag vet,jag har gjort det,men jag genomförde aldrig aborten eftersom mina tankar genomsyrades av panik just då.Jag ansökte inte ens om den efter det plågsamma "förhör" man fick genomgå.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-22 11:49:00
cicci
Man kan också ta sig en funderare på de amerikanska abortmotståndarnas metoder,att bomba,mordhota och mörda.Våld är inte svaret på någonting.
Vad männens ansvar beträffar,det ni kan göra är att hjälpa den kvinna ni väntar ett barn med,lämna henne inte ensam,fega inte ur,låt henne inte ens behöva ta ett sådant beslut.Få kvinnor vill egentligen genomgå en abort alls,de vill oftast föda sitt barn.Det här handlar inte bara om kvinnors beslut och rätt,utan om hela samhället
Inlägg #3: Postat: 2005-02-22 12:18:00
Chris.X
Cicci: Helt rätt. Det känns mera som de hyper-kristna amerikanerna försöker hitta så många argument för att bevisa att abort är fel. Självklart tar dom de absolut värsta exemplen för att styrka sina åsikter.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-22 12:21:00
Chris.X
Det skulle kännas mycket bättre om någon eller några forskare? med svaga ståndpunkter i abortfrågan skulle försöka ta reda på när fostret börjar känna smärta och bli medveten vid dess existens. Jag tycker inte att abortförbud är bra, som Cicci säger, en abort är ingenting man går ostraffat igenom.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-22 12:22:00
Chris.X
Visst kan man minska gränsen för när man får göra abort. Men jag tror att de flesta har en massa åsikter istället för fakta i denna fråga, vilket gör att vi har svårt att underbygga våra argument med annat än moraliska aspekter.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-22 12:58:00
Thomas L. Aabo
Foster känner smärta från trettonde veckan.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-22 14:00:00
Anna Drangel
Om man ska dra allt så svartvitt som "att känna smärta" blir vi tvungna att förbjuda mycket. Jag frågar dig än en gång, var drar du gränsen då för en abort?
Inlägg #8: Postat: 2005-02-22 16:04:00
Daniel Wijk
Men jag trodde att feminister vill förbjuda allt som kan vara smärtsamt för en kvinna? Har jag fel? Lustigt att se dig alltid försvara kvinnor även i de förhållanden dom har allt att säga till om. Abort är helt okay, men om fostret har börjat utveckla ett medvetande så tycker jag att det är fel.
Inlägg #9: Postat: 2005-02-22 16:05:00
Daniel Wijk
Ett foster med ett medvetande en människa, så ser jag det. När medvetande uppstår? Det är en mycket bra fråga och där har vi ännu lång väg att gå, vad tycker ni?
Laddar...