Jag tänker anmäla dig för våldtäkt!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-02-22 23:11:00
Björn_T
Ironin SKULLE vara talande, om det inte vore för en sak: du har själv i tidigare texter skrivit att det faktiskt finns skitstövlar till tjejer som falskanmäler, samtidigt som det finns skitstövlar till män som våldtar. Med detta i bakhuvudet faller ju hela poängen du försöker göra, då ironin förutsätter att falskanmälningar inte görs. Så, vad är din poäng?
Inlägg #22: Postat: 2005-02-22 23:40:00
Biff
"Sofia, jävla brud att ha så stora tuttar att man måste ragga upp och följa dig hem. Nu ringer du varje halvtimme för att mala på med ditt evinnerliga tjat. Fattar du inte att ett obesvarat SMS betyder NEJ? Jag ska anmäla dig för våldtäkt!" Hi-hi, funkar för killar också :
Inlägg #23: Postat: 2005-02-23 00:39:00
slaktprod
Jaaap. Nu börjar det likna något. Komiskt, tragiskt, men fram för allt dekonstruerande ironi. Aj lövit.
Inlägg #24: Postat: 2005-02-23 10:16:00
Unto S
”Anmälningar om sexualbrott fortsätter att öka, 2 560 brott rubricerade som våldtäkt anmäldes. Endast 145 personer dömdes för våldtäkt, vilket utgör knappt 6 procent av de anmälda fallen.”
Inlägg #25: Postat: 2005-02-23 11:22:00
magneticfield
Du är jävligt grym och den här artikeln vad precis vad som behövdes för att bevisa att folk på den här sidan är totalt oförmögna till mellanraderna-läsande och ironi!
Inlägg #26: Postat: 2005-02-23 14:28:00
Jörgen Öhlund
borde inte motsatsen fungera? "Anna, jag borde ha våldtagit dig, men att bli anmäld och dömd av hela staden var för jobbigt. Att kanske sitta i fängelse där internerna straffar mig en extra gång eftersom jag gjort ett brott mot kvinnan" osv osv, det är samma sak. Självklart förstår jag poängen i artikeln och det är hemskt hur måga kvinnor som anmäler blir bemötta, men att se en falkvåldtäckt som "omöjlig" är farligt. Iaf enligt mig.
Inlägg #27: Postat: 2005-02-23 17:09:00
Beckisbarnet
Josefine, jag är besviken på dig! Vad är du för en hemsk kvinna?
Hur kan du sätta lille Gustav i en sådan situation bara för att du hade sex med honom...? Och Kristoffer, att du anmäler honom för våldtäkt, fast du själv gick med på sex...
Och Ernst, Martin och Fritz.. Du är en hemsk människa Josefin, du anmäler ju män för våldtäkt fast det inte är sant att du blivit våldtagen. Du är ju tydligen undantaget som bekräftar regeln. Nilserik Olsson hade rätt. Fy skäms på dig Josefine!!
Inlägg #28: Postat: 2005-02-23 22:55:00
Shakti
Jag undrar hur de uppskattningsvis 4-5 kvinnor som våldtagits idag tänker när de läser alla rubriker. Knappast rusar de till polisen efter att ha fått en inblick i vad de kommer att möta och hur det troligtvis inte kommer att leda någon vart att anmäla. Ironiskt nog kanske det skapar större grogrund för de eventuella falskanmälningar som alla är så rädda för, det blir inte lika farligt att göra en falsk anmälan eftersom den ändå inte kommer att tas på allvar…
Inlägg #29: Postat: 2005-02-23 23:24:00
Stefan_B
En bra och ironisk poäng, men behövdes det verkligen en hel artikel för att göra den?
Inlägg #30: Postat: 2005-02-24 13:19:00
Uno Hansson
Mycket bra skrivit med tanke på den räddhågsenhet som skymtar fram från de män som kommenterar. Vad är de rädda för? Det som jag inte alls förstår är varför det finns män som tydligen tar åt sig av uppenbar ironi. Kan de inte åtminstone försöka växa upp lite, och inte bete sig som ynkliga små kryp.
Inlägg #31: Postat: 2005-02-24 20:40:00
Hobbypolis
Det som låter våldtaget här, är din ångest.
Inlägg #32: Postat: 2005-03-30 18:01:00
X.Yvil
Att hävda att en kille hade liten kuk som förklaring på ett "dåligt samlag" ligger helt i linje med feministisk och kvinnlig offerideologi i övrigt. En kvinna skulle aldrig fundera om det var hon som hade en stor fitta utan...
Inlägg #33: Postat: 2005-08-05 09:59:00
AndersJ
Josefine har naturligtvis ratt. Det ar löjligt att havda att kvinnor anmaler valdtakt av ren smaaktig hamndlystnad. Det tror jag inte heller.

Men falska anklagelser förekommer anda ofta. Det ar pa tiden att vi börjar undersöka varför. Dessa kvinnor och man! förstör inte bara för mannen de anklagar, utan för de verkliga offren.
Inlägg #34: Postat: 2005-09-26 16:46:00
Mijo Berg
Kul artikel, och viktig poäng. Jag tror det är viktigt för alla att fundera på vad som händer om det går inflation i ordet våldtäkt. Dels för de som faktiskt blir våldtagna på riktigt och dels för de som blir falskt anklagade. En viktig fråga för riktiga feminister.
Inlägg #35: Postat: 2006-03-30 00:32:00
X.Yvil
Det finns många undersökningar som tyder på att en förfärande stor andel av alla våldtäktsanklagelser är falska, här är en länk med lite vidare länakr som jag hittade snabbt; Länk: angryharry.com
Inlägg #36: Postat: 2006-04-08 20:47:00
Madeleine E
Har du någonsin hört talas om att man ska tänka FÖRST och handla SEN? Inte tvärt om alltså, liksom med din artikel, den lär du ju också ångra. Nu vet ju alla vad du gjort så efter det här lär du ju få ett rykte..
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...