Falska våldtäktsanmälningar

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2005-02-21 21:09:00
Jan Schmidt
Men Nisse O säger ju "sanningen" om USA och det finns ju inga garantier för att denna "sanning" gäller i detta "feministockuperade land", det påpekar han ju själv, mer eller mindre? Så är det då "sanningen" han säger?
Inlägg #2: Postat: 2005-02-21 21:21:00
Jan Schmidt
Personligen tror jag ju att det inte finns några "sanningar", utan bara åsikter och dessa åsikter kan sedan vara mer eller mindre underbyggda av fakta. Nisse O:s åsikter tycks vara hyfsat väl underbyggda av fakta om man applicerar dem på det amerikanska flygvapnet eller på utvalda amerikanska småstäder, men är de lika väl underbyggda här i det "feministockuperade" Sverige? Det återstår för herr O att bevisa, tycker jag...
Inlägg #3: Postat: 2005-02-21 22:04:00
Jan Schmidt
Fakta tycks peka på att det anmäldes c:a 2600 våldtäkter i Sverige år 2004. En väl grundad åsikt skulle då kunna vara att det begås en jävla massa våldtäkter i det här landet. Sedan finns det experter som har åsikten att mörkertalet är nästan tio gånger så många. Det skulle innebära över 20 000 våldtäkter i Sverige. En inte fullt lika väl grundad åsikt skulle då kunna vara att det begås en inihelvete jävla massa våldtäkter.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-21 22:08:00
Jan Schmidt
Å andra sidan, om man skulle applicera Nisse O:s USA-fakta på det "feministockuperade" Sverige och alltså hysa åsikten att c:a hälften av anmälningarna var falska, så skulle man ändå vara tvungen att lägga sig till med åsikten att det begicks cirka 1300 våldtälter i Sverige år 2004. Det är fortfarande en jävla massa våldtäkter, det!
Inlägg #5: Postat: 2005-02-21 22:10:00
Jan Schmidt
Vore det inte bättre om vi försökte göra något för att förhindra fler våldtäkter, i stället för att slänga käft om statistiska spetsfundigheter, skälla varann för "radikalfeminister" eller gnälla om att Sverige är ett "feministockuperat land"? Det är i alla fall min åsikt!
Inlägg #6: Postat: 2005-02-21 22:20:00
Nähädu
Helt rätt jan Schmidt. Och det mest effeltiva sättet att undvika fler våldtäkter är faktiskt att ALLA lär sig ta ansvar dör sig själv och sitt eget liv. Det finns inga genvägar, hur mkt det än sticker i ett feministhjärta.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-21 23:49:00
stålis
Varför törs man inte prata om sambandet invandring och asylanter med kriminell bakgrund som tar sig hit och ökningen av våldtäkterna?
Självklart finns ett samband. Se bara på signalementen i TV3:s "Efterlyst". Är verkligheten bannlyst från all debatt i Sverige?
Inlägg #8: Postat: 2005-02-22 00:21:00
Jan E
TLA, har du verkligen skrivit detta inlägg helt själv! Och vilken analys! Det var duktigt må jag säga.
Inlägg #9: Postat: 2005-02-22 04:36:00
Trunkerad
Schmidt: Självklart bör vi försöka hindra våldtäkter och straffa våldtäktsmän. Det görs idag, det kanske kan göras bättre. Men bör vi inte också försöka hindra falskanmälningar och straffa falskanmälare? Speciellt nu om om mängden är ungefär densamma. Och framför allt inse att vi inte kan döma någon utan bevis, ens om anmälaren är kvinna.
Inlägg #10: Postat: 2005-02-22 04:38:00
Trunkerad
En till sak till Schmidt: jag har letat efter källan till att endast 10 av alla våldtäkter anmäls, utan att hitta den. ROKS och ETC anger samma siffra men kan inte säga var de fått den ifrån. Har du någon källa?
Inlägg #11: Postat: 2005-02-22 07:46:00
Jan Schmidt
Ståhlberg, jag vore mycket tacksam om du lät bli att ta mina inlägg som ursäkt för att vädra dina fördomar mot invandrare! Kan du inte lämna någon diskussion ifred från din xenofobi?
Inlägg #12: Postat: 2005-02-22 07:58:00
Jan Schmidt
Trunkerad, visst ska man inskrida mot falska anklagelser och tillvitelser och visst ska de som begår dessa brott straffas. Men att använda synnerligen löst gjorda beräkningar på antalet felaktigt anmälda våldtäkter som en ursäkt för att män begår våldtäkt, vilket är vad Nisse O försöker göra, är inte bara fel, det är jävligt osmakligt också!
Inlägg #13: Postat: 2005-02-22 08:00:00
Jan Schmidt
Svar 10: Jag läste nuffran i en artikel i Stockholm City i går, då var det någon juristprofessor vid Stockholms Universitet som svängde sig med den. Vet inte vad det kan vara värt som källhänvisning... Ett "mörkertal", som det ju är frågan om, torde väl egentligen inte gå att vare sig belägga eller vederlägga.
Inlägg #14: Postat: 2005-02-22 08:53:00
Thomas L. Aabo
Jan Schmidt. Du har tydlige problem med verkligheten. Du försöker desperat att säga att, det där är USA men inte här. Känner igen det från många vänstermänniskor. Ni har problem med verkligheten. I detta feministockuperade land!
Inlägg #15: Postat: 2005-02-22 08:55:00
Thomas L. Aabo
Jan E. Du är bara patetisk. Du försöker gång på gång göra dig större än andra men allt du lyckas med är att visa vilke liten andlig dvärg du är. Gå och göm dig. Buh!
Inlägg #16: Postat: 2005-02-22 10:17:00
Jan Schmidt
Svar 14: Mmm, mycket möjligt. Men du verkar ha problem med läsförståelsen. Artikeln handlar ju uttryckligen om förhållanden i USA och det är antingen högsta grad av stupiditet eller högsta grad av nationell osjälvständighet att vilja översätta dessa rakt av till svenska förhållanden. Herregud, finns det INGA intelligenta högermänniskor?
Inlägg #17: Postat: 2005-02-23 06:49:00
Trunkerad
Jag har då inte sett någonstans där NisseO försöker ursäkta människor som begår våldtäkt. Upp till bevis och citera ur artikeln.
Inlägg #18: Postat: 2005-02-23 06:56:00
Trunkerad
Siffran 10 verkar ha uppstått från ingenstans. Ingen vet var den kommer ifrån. Ungefär som 500 000 nya tvångsprostituerade i EU varje år, eller att mord skulle vara den vanligaste dödsorsaken för kvinnor. Varför använda en siffra som inte går att belägga? Hur kom man fram till den isåfall? Låter väldigt tveksamt alltihop.
Inlägg #19: Postat: 2005-02-23 06:57:00
Trunkerad
Förresten räknas jag väl som högermänniska, om det nu förändrar något.
Inlägg #20: Postat: 2005-02-23 07:11:00
Jan Schmidt
Hela artikeln är ett väl genomfört och lyckat försök att flytta fokus i diskussionen från ett väl känt faktum, nämligen att kvinnor våldtas, till något som - åtminstone för svenska förhållanden - måste betraktas som spekulationer, nämligen att hälften av alla våldtäktsanmälningar är falska. forts
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...