|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-20 19:34:00
|
|
Marcus |
Efterssom vi män blir påhoppade 10 gånger om dagen av feminister, efterssom vi blir uppfostrade med att vi är förtryckare och vidriga våldsamma varelser utan känslor. Efterssom vi hela tiden blir kränkta från feministiskt håll. Så försvarar vi oss direkt.
Tillåt mig kräkas på feminisme
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-20 19:36:00
|
|
Marcus |
Nej vi gör kanske ingen ansats till att försöka förstå men det är för att vi har förstått och förstått och förstått i hela våra liv och ändå får vi bara skit för att vi är män.
Ju mer feminismen krigar mot män destom mer försvarar vi oss - här har du reslutatet av det kriget.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-20 19:37:00
|
|
Marcus |
Sluta kriga mot oss och fördömma män, och lär er upptäcka hur mycket kärlek vi har innom oss..
hat föder hat - kärlek föder kärlek.
Om du vil att vi skall förstå, så förstå oss först.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-20 23:34:00
|
|
slaktprod |
Låt mig ta detta till en konkret nivå. Så om jag blir våldtagen så skall jag först försöka förstå varför han våldtog mig innan jag försöker göra honom medveten om att han gjort mig illa? Men jag tror jag vet vad det är du försöker säga. "Män vill inte bara ha kvinnors lydnad, de vill också ha deras tillgivenhet". J.S. Mill 1851
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-21 00:03:00
|
|
Mikael Jacobson |
slaktprod: Du påstår alltså att du förstår det svenska språket ungefär lika bra som en treåring från Italien? Det är inte god argumentationsteknik att byta ämne för att undvika att bemöta kritik.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-21 01:54:00
|
|
slaktprod |
Mikael Jacobson - Jag anser inte att jag byter ämne. Jag anser dock att du gör det. Bättre att klaga på min argumentationsteknik än att bemöta den med ett motargument?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-21 09:53:00
|
|
ufpopen |
Marcus: Det har bara hänt mig ett par gånger i hela mitt som jag blivit påhoppad av kvinnor som påstått sig vara feminister. 10 gånger om dagen låter tungt. Jag önskar att du och många andra killar hade sett att den radikalfeminism som t ex Schyman förestår är en förvirrad liten del av hela feminismen.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-02-21 09:57:00
|
|
ufpopen |
Och egentligen handlar det inte om feminisimen utan det handlar om att alla ska kunna göra samma saker med samma förutsättningar och kunna bli värderade på samma sätt för sina gärningar. Som offer ska våra lidanden väga lika tungt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-02-21 10:55:00
|
|
Daniel Wijk |
Lustigt nog är den "förvirrade lilla delen" av feminismen den enda som hörs i media idag. Ja, förutom den delen som tycker att bland annat du och de andra feministerna här kan gå och hänga sig såklart, men dom håller du väl inte med?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-02-21 10:57:00
|
|
Daniel Wijk |
Svar 8: Och rättsskerheten är bara en löljig sak som patriarkatet hittat på för att förtrycka kvinnor??? Folk som vill sätta sina egna känslor före rättssamhällets beviskrav kan ta och dra till Iran eller något annat mysland där rättssäkerhet och mänskliga rättigheter bara lever i folkets hopp och längtan!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-02-21 10:58:00
|
|
Daniel Wijk |
slaktprod:Eftersom du vägrar förstå vad folk skriver och väljer att misstolka dom så fort du inte förstår vad dom menar så har dom full rätta att behandla dig likadant.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-02-22 16:57:00
|
|
Fowler |
Lustig´t hur olika man kan uppfatta feminismen som man. Marcus känner sig påhoppad och kränkt. Jag tycker det är intressant och blir nyfiken, har aldrig känt mig påhoppad, så det handlar knappast om "vi män" utan om hur man som individ upplever feminismen.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-02-27 02:18:00
|
|
slaktprod |
Fowler - ja det är intressant! Och tack för att du synliggör det!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-02-27 02:20:00
|
|
slaktprod |
Daniel Wijk - jag har iaf inte gått till personangrepp vilket jag anser att du gör nu. Höj ribban lite tack.
|
| |