Var är empatin i socialtjänsten?

Inlägg #1: Postat: 2005-02-20 16:03:00
Shakti
Hur cynisk/ignorant är du egentligen? "från bra familjeförhållanden", jo pyttsan! Det finns förstås i din värld inga barn som misshandlas, negligeras eller utnyttjas av sina föräldrar? Att vissa barn skulle ha ett helvete hemma är väl bara en ondskefull lögn som sadistiska socialsekreterare kokat ihop...Jag blir så trött...
Inlägg #2: Postat: 2005-02-22 22:45:00
jeanette
Svar till shakti! Det finns oskyldiga också!
Om du vänder på det där och tänker på oss som får våra barn tagna av okunniga socialutredare, som har äran att få ljuga om oss. De tar våra barn och ger dem till andra. Vi får inte se våra barn växa upp. Vi genomlider hemska saker.
Jag har blivit misshandlad utav sociala i nio år, sålänge har jag inte sett min son. Jag tänder ljus i kyrkan! Jag gråter, jag kommer att gråta hela mitt liv!
Läs NKMR.org !
Inlägg #3: Postat: 2006-05-30 19:53:00
Consequentia
6000 barn per år ? Kolla fakta innan du skriver något sådant, du är rätt fel ute med din siffra.
Inlägg #4: Postat: 2006-05-30 20:37:00
Janne B
Om det är någon som inte ver hur omhändertagande av barn går till så ring t ex socialkonsulenterna på Länsstyrelserna. De utövar statens tillsyn över dessa barn. De följer förhandlingarna i Länsrätt. Beslut om omhändertagande ska ofta omprövas osv. Konsulenterna ger detaljinformation.
Inlägg #5: Postat: 2006-05-30 20:40:00
Janne B
Om man skriver "tvångsomhändertagande" på Googel så bjuder Udevalla kommun på en utmärkt sida om detta.
Laddar...