|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-20 12:57:00
|
|
Franklin |
Jag kan absolut hålla med dig på flera punkter. Jag tvivlar också starkt på att kvinnan ljugit ihop historien. Det skulle alltså inte förvåna mig ett skit om de är skyldiga. Och även om de inte är skyldiga till våldtäkt så har de ändå gått över gränsen och visat ett sanslöst dåligt omdöme anser jag.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-20 13:12:00
|
|
Drabbad |
Vill bara säga TACK, för din artikel, klockrent
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-20 13:42:00
|
|
Nähädu |
Vad jag kan se så har ingen som skrivit eller kommenterat ifrågasatt att killarna uppfört sig som några jävla svin. Vad en del haft synpunkter på är ju huruvida de begått ett brott eller ej. Vad som är det viktiga , iallafall i mitt resonemang, är att det faktiskt inte är olagligt att bete sig som svin.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-20 13:49:00
|
|
Nähädu |
Sen blir jag bedrövad när du säger att "vi karlar" inte ens försöker förstå. Det är en oerhört trist generalisering. Grejen är nog istället den att "vi karlar" härinne förstår alldeles utmärkt. Vad jag blir bedrövad av är att "ni kvinnor" inte tycks kunna inse att "vi karlar", i princip allihopa, har talat om det gemensamma ansvaret. Det tycks inte ha gått in för fem öre vilket är tråkigt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-20 14:20:00
|
|
Lady Ziggy |
Modigt Åsa! Det är ju ingen slump att det endast är vi kvinnliga skribenter som anklagas för att vara moralister som bara vill knulla i missionärsställningen med lampan släckt. Verkar vara en vanlig grej att ta till när argumenten tryter. Eftersom männen vet att det i princip är omöjligt för oss att bemöta utan att framstå som "dåliga flickor".
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-20 17:49:00
|
|
Cecilia |
Det handlar om indignerade hockeyfans som inte vill se sina älskade hjältar smutsas ner tror jag,varvat med folk som tror sig vara sexuellt frigjordadet låter bättre än att vara empatibefriad,det går ju inte att yttra en sådan självklar sak som att våldtäkter är FEL utan att bli kallad moraltant idag.Eftersom ärendet hamnade hos polisen är det något som inte stämmer.Visst får folk ha gruppsex ALLA inblandade vill,men varför hamnade det hos polisen om allt var frivilligt?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-20 19:19:00
|
|
Fanten |
Jag önskar av hela mitt hjärta att du en dag blir oskyldigt åtalad för våldtäckt. Först då kanske du kan förstå. Och då kanske du kommer fråga dig själv "Men varför anmälde personen mig? Skulle den göra detta om det inte var sant?". För j--igt att du vill att oskyldiga ska få lida för ngt som du blivit drabbad av.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-02-20 19:31:00
|
|
Marcus |
En tjej blir kränkt och utnyttjad, och vips börjar karlarna skrika för full hals om sin rättssäkerhet. Tillåt mig kräkas på er kliniska juridik. Ni gör inte ens en ansats till att försöka förstå.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-02-20 19:33:00
|
|
Friskytten |
Ni får förlåta mig, men när jag läser denna hjärndöda text kommer en fråga för mig: Hur många av väljarna som röstade fram Adolf Hitler i demokratiska val i Tyskland på trettiotalet var kvinnor? Någon som vet?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-02-20 21:50:00
|
|
Mysan |
Exakt var går gränsen mellan vidrig sex besatthet och våldtäkt? Gränsen är hårfin.Vem ska jag inte ta hem från krogen id ag tralallala?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-02-20 21:55:00
|
|
Mysan |
Exakt ! Igår när det var lördags kväll och små tjejrna kom där i sina kortkorta kjolar och knappt nåt på sig så undrar man vem är nästa offer? Så tänkte jag aldrig förr.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-02-20 21:55:00
|
|
badanaken |
men säg mig en sak bara. hur i helvete kan tjejen komma ihåg vad som hände om hon var medvetslös eller däckad.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-02-20 22:18:00
|
|
ufpopen |
Klar femma!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-02-21 00:53:00
|
|
Kis Söder |
Känslomässig rappakalja rakt igenom. Du formulerar dig dock bra, vilket drog upp betyget till en tvåa.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-02-21 18:59:00
|
|
Calle Z |
Det skall bli väldigt intressant att se om det kommer att skrivas lika mycket artiklar på Sourze om den allsvenske fotbollspelaren som har gjort en 13-årig flicka gravid? ett 13-årigt barn! Men av någon anledning så tror jag inte att så blir fallet.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-02-21 22:29:00
|
|
stålis |
Åsa: "Tillåt mig kräkas på er kliniska juridik. Ni gör inte ens en ansats till att försöka förstå." Jag blir bokstavligen chockad. Tack och lov är inte Åsa lagstiftare. Vore jag kvinna skulle jag skriva och skriva för att motbevisa att kvinnor generellt inte resonerar som Åsa, Margareta Winberg, Linda Skugge, Shima, Ilona Betula, etc.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-02-21 22:35:00
|
|
stålis |
Tack & lov får såna här knäppgöksartiklar låga betyg på Sourze. Förhoppningsvis är det många kvinnliga läsare som bidrar till det.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-02-24 00:52:00
|
|
peppesson |
Har hon blivit kränkt? Hur vet du det...? Har du kanske hittat ett sätt att komma in i hennes hjärna och känna vad hon känner. Du vet inte ett skit om henne så sluta spekulera. Att fråga sig varför en kvinna någonsin skulle göra en falsk våldtäktsanmälan och använda det som argument är som att fråga sig "varför skulle nån kille ljuga om att ha våldtagit en tjej" Det finns ju absolut ingen anledning enligt din dumma logik.
|
| |