Förneka droger så finns de inte

Inlägg #1: Postat: 2005-02-18 22:45:00
badanaken
men i texten nämner jag inte legalisering utan pekar snarare på faktum att många liv just skulle kunna ha förhindrats att slås till spillor om vi hade ett samhälle som fångade upp dessa människor i ett tidigare stadie. då hade de förmodligen inte behövt vända sig till drogerna
Inlägg #2: Postat: 2005-02-18 22:59:00
Mikael Jacobson
Är det inte konstigt att många droganvändare påstår att de av deras vänner som missbrukar/missbrukat droger gjort det som en följd av andra problem medans anhöriga som ej brukar droger ofta genast skriker "dödsknark!"? Kan även påpeka att när jag gick på gymnasiet och skolan fick någon sorts drognoja och började testa elever utifrån kriterier som byxstorlek och hårlängd jag skämtar inte...forts
Inlägg #3: Postat: 2005-02-18 23:02:00
Mikael Jacobson
...så var det inte ovanligt för de lata individer som "åkte fast" att använda sitt s.k. missbruk av cannabis som ursäkt för sina dåliga studieresultat, detta även om de hade dåliga studieresultat redan innan de började röka hasch. Detta är i min erfarenhet inte helt ovanligt, när man är inträngd i ett hörn så är det lätt att skylla på drogerna för att komma undan med lite lättare straff, drogerna höll en ju i ett järngrepp...
Inlägg #4: Postat: 2005-02-18 23:07:00
Mikael Jacobson
Och det är ju lite så, pissar du positivt i ett drogtest så får du ofta en viss förståelse och sympati om du skyller på drogerna medans om du istället menar att det minsann inte skapar ett problem för dig att röka på ibland så tisslar och tasslar folk om att du är en "pundare", "knarkare" och att du inte längre är dig själv, ditt gamla jag fattade ju att droger var något hemskt och farligt.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-19 20:53:00
badanaken
om det nu är så som du säger vilket jag inte instämmer i att man klarar sig undan och andvänder knark som en ursäkt. det är inte det saken handlar om. poängen är ju att inte låta dessa människor slippa undan ut ta tag i orsaken till varför individen andvänder knarket
Inlägg #6: Postat: 2005-02-25 23:44:00
JSK
Stefan_B: De som råkat illa ut har gjort det trots pga? vår förbudspolitik. Den har helt enkelt ingen preventiv verkan, men många negativa bieffekter social utslagning, kriminalitet, kostnader, etc.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-28 16:09:00
martinpartin
Man kan säga vad man vill om hrelevansen i vår politik.
Faktum kvarstår.
Ett beroende är bara en sjukdom om det är alkohol eller receptbelagd medecin som konsumeras.
Är det något annat hjälper endast straff, straff och eventuellt lite förakt..
Konstigt, men dom har säkert rätt.
Vårt system är säkert det enda alternativet.
Säkert.
Laddar...