Men tänk om hockeymännen är oskyldiga

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-02-18 11:15:00
Anna Drangel
Men, det är ändå nyttigt att problematiken diskuteras. Hur ska man göra vid en anmälan om våldtäkt? Som det ser ut nu är det ju i stort sett meningslöst att anmäla - väldigt få fall går vidare till åtal. ´Jjag tror att man i stor grad måste koncentrera sig på kvinnans motiv att anmäla. Är hon psykiskt sjuk? Är hon någon gammal älskarinna som är ute efter hämnd. Är hon ute efter skadestånd?
Inlägg #2: Postat: 2005-02-18 11:15:00
Anna Drangel
Gillar hon att förnedra män? Hon kanske är med i någon anarkistisk undergroundrörelse med Schyman i spetsen - enbart ute efter att störta männen i samhället... Eller är det så enkelt att hon faktiskt blev våldtagen. Det är otroligt svår problematik, men jag tror kvinnans motiv är viktigt här.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-18 11:23:00
Anna Drangel
Att Tre "k-k-r" betedde sig oförsvarligt moraliskt sätt kan nog många hålla med om. Jag tror inte det är själva gruppsexet folk upprörs av. inte jag ialla fall. Däremot den gangbangmentaliteten som frodas inom vissa gäng. Där vi vet att unga tjejer faktiskt har blivit våldtäktsgangbangade. Jag tror hockeykillarnas kvinnor mår otroligt dåligt av det här. Att då höra dom till TT säga: "vi har inte gjort något olagligt", må vara sant i juridisk mening - men inte känslomässig.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-18 12:02:00
stålis
Bland företrädesvis invandrargäng i Frankrike kallas det "tournante" - "att turas om". En av gängets medlemmar raggar upp en tjej som han sen delar med sina kompisar.
Länk: jewishworldreview.com
Inlägg #5: Postat: 2005-02-18 12:06:00
stålis
Jag vet att jag inte får skriva så för Åsiktspolisen här, eller där, men jag tror feminister gör klokt i att erkänna att kvinnoförakt är mer utbrett i vissa invandrarkulturer än bland svenskar. Kan man inte hantera den verkligheten, så kommer vi aldrig kunna stävja etniska konflikter. Men det är väl kanske att begära för mycket. Tänk på alla slemmiga mördare i fängelserna som har ett gäng groupies som skriver till dem. Hur förklarar man ett så sjukt beteende.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-18 14:50:00
zydeco
Jag håller med dig i det mesta du skriver Anna, men from svar 5 går du i samma gamla tankefällor som så många andra gör...
Inlägg #7: Postat: 2005-02-18 14:57:00
zydeco
Att "f-tt-n" betedde sig oförsvarligt moraliskt sett kan nog många hålla med om. Jag tror inte att det är själva gruppsexet folk upprörs av inte jag i alla fall. Däremot den slampmentalitet som frodas hos vissa tjejer. Där vi vet att unga tjejer faktiskt bjudit ut sig till mer eller mindre kända personer. Jag tror att hockeytjejens man mår otroligt dåligt av det här.
Inlägg #8: Postat: 2005-02-18 14:59:00
zydeco
Hoppas att du ser humorn i det jag skrev ovan Anna, men hoppas att du samtidigt kan se allvaret i det.
// Stefan Persso
Inlägg #9: Postat: 2005-02-18 21:40:00
Stefan_B
svar 7: Jag förstår inte riktigt vad din poäng är, zydeco. För jag ser inget märkligt i att döma kvinnan lika väl som hockeyspelarna på likvärdiga moraliska premisser, även om jag skulle säga att hennes beteende i detta fall inte är lika klarlagt som hockeyspelarnas.
Inlägg #10: Postat: 2005-02-18 23:09:00
zydeco
Vad jag gjorde var att bara byta plats med kvinnan och männen från Annas svar 3 för att visa hur man kan vrida och vända på resonemanget utan att egentligen ha fog för vad man säger..
Inlägg #11: Postat: 2005-02-19 10:26:00
Anna Drangel
Till zydeco: Jag ser inget fel i att skriva att det finns en speciellt gangbangmentalitet hos vissa män, där kvinnosynen inte är den bästa. Om det var vanligt med det motsatta skulle jag inte ha något att tillägga om ditt omkastade påstående. Men det stämmer inte med verkligheten.
Inlägg #12: Postat: 2005-02-19 10:29:00
Anna Drangel
Om du däremot hade du skrivit något om det fenomenet att tjejer ofta har en inställning att killar alltid ska betala, eller hur sjukt det är att tjejer skriver beundrabrev till mördare... Det är en annan femma. Jag tycker jag har fog att säga det jag sa. För övrigt ser jag din kommentar för vad det är:
Inlägg #13: Postat: 2005-02-19 11:51:00
Beckisbarnet
Alla karlar är mulliga mansgrisar. Dom tittar på porrfilm och sedan gör dom detsamma som i filmerna när dom träffar en kvinna. Osmakligt i sanning!
Inlägg #14: Postat: 2005-02-19 13:59:00
Daniel Wijk
Beckisbarnet: Vilken planet lever du på?
Inlägg #15: Postat: 2005-02-19 14:27:00
Biff
Anna, nu avviker jag kanske från diskussionen, men varför anser du att "gangbangmentalitet" innebär en dålig kvinnosyn? Det känns som om du önskar att män borde ha samma syn på kvinnor som kvinnor har på män, dvs mindre kroppslig och mer själslig. "Gangbangmentalitet" representerar en väldigt kroppslig syn på kvinnor, där man enbart åtrår kvinnan för hennes kropp. Av någon anledning anses detta vara "mindre fint" än att åtrå någon för dennes intellekt.
Inlägg #16: Postat: 2005-02-19 14:27:00
Biff
Själen har alltid varit finare än kroppen, och kvinnor representerar kroppen som suktar efter själen och män själen som suktar efter kroppen. "Gangbangmentalitet" är därför ingen "dålig" kvinnosyn utan bara en, om än extrem, manlig kvinnosyn, liksom kvinnors önskan att män tog mer socialt ansvar inte är en dålig - utan bara en extrem kvinnlig - manssyn.
Inlägg #17: Postat: 2005-02-19 16:30:00
lindathepoet
Ja, vart försvann respekten för den andra? Där är könen llika goda kålsupare. GANGBANG? Hm. Kan det ordet verkligen översättas till gruppvåldtäkt? Den saken skulle jag vilja ha lite klarhet i. Enliten unfran bara.
Inlägg #18: Postat: 2005-02-19 17:50:00
Beckisbarnet
Svar 14; Jag lever på en planet som heter Jorden, även kallad Tellus. Har du hört talas om den planeten?
På Jorden finns det inga kvinnor som vill ha sex med flera män. Alla kvinnor är oskyldiga offer om sådant händer!
Inlägg #19: Postat: 2005-02-19 18:51:00
Nähädu
Svar 11: Anna, vad har du för underlag för ditt påstående om att "slampmentalitet", dvs att unga kvinnor hänger efter kändisar, inte stämmer med verkligheten? Jag kanske är korkad ,men jag ser det varenda gång jag är ute.
Inlägg #20: Postat: 2005-02-19 19:51:00
Sunny
B nr 18
*lol*
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...