Ursäkta, men jag är så fruktansvärt upprörd

Inlägg #1: Postat: 2005-02-17 17:31:00
Franklin
Forts: Jag tror så eftersom det visat sig att även kvinnor beter sig riktigt illa när de får chansen. Exempel: På en studentfest för enbart tjejer anställdes killar som servitörer. De skulle servera enbart iförda kalsonger vilket slutade med att de fick sina kalsonger avslitna. De blev skändade av en kvinnlig mob helt enkelt. Där hade kvinnorna makten. Det finns massor med liknande exempel. Därför ser jag inte detta som en manlig kultur. Det handlar om något annat, mycket mer komplicerat.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-17 17:35:00
Franklin
För några år sedan såg jag en BBC-dokumentär om en ö i västindien där kvinnorna bestämde. Det var ett av världens få matriark helt enkelt. Varje år hade de en högtid där alla kvinnor hade rätt att ha sex med vilken man de ville. Männen kunde inte göra annat än fly, annars blev de våldtagna. Kamerateamet fick kasta sig i en motorbåt och fly när en grupp kvinnor försökte slita av dem kläderna.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-17 17:36:00
Franklin
Visst låter det helt sjukt, ja nästan overkligt. Många tror inte ens på det. Men det är helt sant. Så att bara män skulle odla en negativ sexuell kultur tror jag inte en sekund på. Det handlar om individer och om vem som har makten och möjligheten.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-17 19:23:00
Fowler
Naturenslagar är alltså inte viktigast, återigen visar sig kultur stå över biologí och stå över individen hur fria vi än tycker oss vara.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-18 05:53:00
ufpopen
Franklin. Du pratar i början om att män är svårare att våldta, lite senare att ett kamerateam fick kasta sig i en motorbåt för att inte bli våldtagna? Visst. Jag är övertygad om att kvinnor kan misshandla, våldta, skända och döda lika bra som män. Det är kulturellt betingat. I vår kultur ska kvinnor vara rädda och män ska ta för sig. Trots att det är yngre män som blir mest misshandlade ute på stan så är det kvinnor som är mest rädda.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-19 11:43:00
Franklin
Svar 5: Kan då tillägga att det var ett kamerateam på 3 snubbar som blev anfallna av cirka 10 kvinnor.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-20 07:56:00
ufpopen
En fri tanke är att det just är därför som ett matriarkat kan bildas. För att kvinnorna sluter sig samman i gäng med stark grupptillhörighet och nedvärderande manssyn.
Laddar...