|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-16 00:40:00
|
|
stålis |
Janes förslag ligger nära ett seriöst förslag av advokat Eva Hagman på DN Debatt för några år sen. Hon föreslog att det skulle vara olagligt med trekanter o gruppsex - enbart för de manliga deltagarna, förstås. Och förutsatt förstås att det inte rörde sig om en homosexuell gangbang. Detta för att slippa den krångliga bevisningen i gruppvåldtäktsmål.
Frågar mig hur det är förenligt med den likhetsfeminism som Linda Skugge och Nina Björk samt vår Lady Ziggy förespråkar?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-16 00:43:00
|
|
stålis |
Jag menar en könsneutral lagstiftning.
Om man inte är för en sådan, hur kan man då kalla sig "likhetsfeminist"?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-16 01:07:00
|
|
Uno Hansson |
Ett medgivandet till gruppsex bör kunna talas in på mobiltelefon med tidsdokumentation och angivande av vilka personer som blivit godkända som gruppsexmedverkande. De övriga medverkande bör väl då dömas om det kan visas att de deltagit utan lov.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-16 01:11:00
|
|
stålis |
Mycket bra förslag. Vad var det för terapi du rekommenderade?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-16 01:17:00
|
|
Uno Hansson |
Den är mycket enkel, rättfram och lättbegriplig och beror mycket på grupphandledarens skicklighet, mogenhet och utbildning. Jag är pensionär sen 7år. Men för ca 10 -15 år sedan hade vi inom arbetet ett tredagarsseminarium på en ö i Gbgs skärgård och det var ganska givande.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-16 01:20:00
|
|
Uno Hansson |
Det finns många som offererar gruppterapier om du söker på Internet. Vill inte rekomendera någon särskild eftersom jag inte känner till någon. Har glömt namnet på den vi hade. Sök på "transaktionsanalys".
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-16 01:28:00
|
|
Uno Hansson |
Länk: stat-inst.se
Jag glömde tala om att deltagarna måste vara så pass personligt intresserade att de ingår ett kontrakt med de övriga om deltagandet. Minns inte detaljerna så noga.
|
| |