Inlägg #1: Postat: 2005-02-15 22:51:00
|
Franklin |
forts: Men det är inte bara fördomsfullt mot oss män, utan även mot kvinnor. I debatten framställs kvinnan i allmänhet, återigen, som ett viljelöst mähä som varken kan förutse resultatet av sina handlingar eller vara intresserad av sex. Jag har skrivit det förut, men skriver det gärna igen. De som uttalat sig om denna sak visar mest upp sina egna värderingar och åsikter om sex. Och där passar inte gruppsex in i mallen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-15 23:03:00
|
Redliner |
Nio av tio våldtäktsutredningar läggs ner. Du menar att varje gång så sker, har ingen våldtäkt ägt rum?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-15 23:06:00
|
Franklin |
Det skrev jag aldrig. Men det är ändå upp till våra domstolar att avgöra en sådan sak. Det är inte våra journalister som ska agera domstol och skarprättare. Något de gärna sysslar med.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-16 00:04:00
|
Uno Hansson |
För att gå fria från gruppvåldtäkt på en som är berusad, så bör de alltså kunna visa upp ett skrivtligt medgivande, eller varför inte intalat och tidsangivet medgivande. Går inte detta numera att fixa med mobiltelefoner?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-16 09:08:00
|
Daniel Wijk |
Inte med min mobiltelefon. Ska man behöva vara rik för att få knulla nu också? Fan va patetiskt!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-16 18:18:00
|
Peter Andersson |
Det finns idrottsstjärnor i USA vars livvakter också har till uppgift att videofilma alla deras offentliga framträdanden och vistelser på offentlig plats för att de sedan skall kunna motbevisa anklagelser om tafsande och "indecent conduct". Vi vanliga svenssons kommer väl att få hålla tillgodo med någon gör-det-själv-variant men utvecklingen går i denna riktning.
|
|