Ingen eriksgata för Boris Tadic

Inlägg #1: Postat: 2005-02-17 11:29:00
osli73
Varför skulle det vara så konstigt att Tadic besöker en del av Serbien, befolkad av Serber? Kosovo är fortfarande en del av Serbien, även om det finns ett regionalt parlament och en lokal premiärminister.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-17 23:03:00
Shala
Käre osli73, jag finner det mycket lustigt att du benämner Kosova som "fortfarande" en del av Serbien. Låt oss först se på historian, Kosova var en del av Förbundsrep. Jugoslavien mot folkets vilja likaså från 1946. Kosova kan aldrig anses ha varit en laglig del av Serbien eftersom det bryter mot internationell lag. Om vi ska följa internationell lag så krävs ett traktat mellan Ottomanska Imperiet och Serbien som förkunnar att Imperiet överlåter Kosova till Serbien som ockuperade regione
Inlägg #3: Postat: 2005-02-17 23:03:00
Shala
Jag ser inga konstigheter i att Tadic besöker ett grannland, det krävs diplomatiska förbindelser mellan grannländer. Däremot så tycker jag att du genast bör dra tillbaka ditt löjliga argument, Tadic var i Kosova på besök som en statschef från ett grannland. Om han nu var i sitt eget land, hur kommer det sig att inga serbiska polisstyrkor eller livvakter följde Tadic? Det gör dom väl när han åker till Preshevaregionen?
Inlägg #4: Postat: 2005-02-17 23:03:00
Shala
Sedan säger du att Kosova är befolkat av serber, JAHA? Vad är din poäng, i Kosova bor det knappt 7 serber, i Makedonien bor det 30< albaner, i Montenegro lika många albaner som serber i Kosova. Ska vi då anse det vara fullt normalt att Alfred Moisiu albansk president ska få åka och besöka dom länderna som om det var hans egna? Du talar utan fakta käre man, och du förlöjligar inte endast dina argument utan även hela den sida du står på i denna konflikt.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-17 23:03:00
Shala
Dessutom, du kanske inte har lagt märke till att Ramush Haradinaj lagligt och helt demokratiskt blev vald till premiärminister, så du kan lägga ner dina " " också för återigen visar du prov på stor okunskap, Kosova fyller oavsett status alla kriterier för att ha en demokratisk vald person som innehar titeln permiärminister och detta är inte bestämt av kosovanerna själva utan av FN, det kan varken Tadic eller någon annan hindra.
Laddar...