Skulden och flickan

Inlägg #1: Postat: 2005-02-14 21:30:00
Biff
Ordet "rätt" antyder att mäns fromhet snarare frambringas genom juridiskt tvång än genom mäns egen välvilja mot kvinnor. Låt gå för att män i de allra flesta fallen är välvilliga och att ordet "rätt" inte då behövs, kvinnor litar för det mesta på män och Linda som person är säkert inget undantag. Men att framhäva "rätten" att inte bli misshandlad eller utnyttjad är ändå en uppmaning till att inte lita på män, eftersom den enes "rätt" infinner sig när den andres välvilja har försvunnit.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-14 21:46:00
Lady Ziggy
Jag har bara mitt eget omdöme att lita på. Och det har funkat hittills. Men så umgås jag ju inte heller med hockeyspelare;-
Min text ska ses som ett svar på vissa inlägg här på sourze och inte som en bild av "alla män" där ute. Vore det så illa skulle jag ha gett upp för länge sen. Ännu har jag hopp om manligheten:-
Inlägg #3: Postat: 2005-02-14 22:42:00
Biff
Inte för att gnälla, men du antyder faktiskt att kvinnor som umgås med hockeyspelare kanske ibland får skylla sig själva om de blir våldtagna, när du hävdar att ditt omdöme inte tillåter dig att umgås med hockeyspelare. Ett skämt visserligen, men ändå. Kan det vara så att lika många kvinnor som män, om än omedvetet, anser att kvinnor som umgås med aggressiva män får skylla sig själva om de blir våldtagna? Det handlar ju som sagt om omdömen och vad man anser vara förnuftigt att låta bli...
Laddar...