Våldtagen eller ångerfull?

Inlägg #1: Postat: 2005-02-14 14:44:00
Lady Ziggy
Jag vill istället vända på resonemanget och fråga om ni tycker ett inledande samtycke till sex med en person legitimerar honom att plocka in sina kompisar, köra lite hårdare tag, kanske ta till lite sexig misshandel och skära upp muttan på den lättfotade tjejen? När hon är för medvetslös för att säga nej. Var ska gränsen dras?
Inlägg #2: Postat: 2005-02-14 14:47:00
Lady Ziggy
Innebär detta också, Lundahl, att alla mina ex har rätt att ta mig närhelst de vill för att jag en gång samtyckt? Då kan vi genast återgå till den gamla lagen där våldtäkt inom äktenskap inte förekom...
Och med detta sätter jag punkt för min del i den här diskussionen. Jag har klargjort min synpunkt, mer än väl och vill som sagt inte komma med pekpinnar i det specifika fallet.
Lästips: Med uppenbar känsla för stil, samt Flickan och skulden.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-14 15:12:00
Biff
Kannstöperi på hög nivå? Du verkar fast besluten att 21-åringen har utsatts för en våldtäkt. Om så verkligen är fallet verkar spela mindre roll, huvudsaken är att du anser att våldtäkten ägt rum.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-14 16:14:00
Lady Ziggy
Läs igen, Biffen... Jag snackar om sunkiga värderingar hos skribenter här på sourze. Inte om en förundersökning varken du eller jag tagit del av. Punkt.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-14 18:51:00
Nähädu
Sunkiga värderingar? Jo det var ju rätt en som sa det. Du har uppenbarligen inte orkat läsa något mer än ingressen av dessa debatter. Det blir en mkt trevligare debatt om man är påläst, Lady Ziggy.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-14 20:34:00
Biff
Ziggy, genom dina galopperande liknelser antar jag att du enbart framför en allmän beklagan över att kvinnor ibland blir våldtagna och att förövaren då ofta inte kan dömas. Detta har ingenting med Sourzeskribenternas "värderingar" att göra, eftersom de handlar om huruvida det i det här fallet alls förekom någon våldtäkt. Sourzeskribenterna och de tre hockeyspelarna ska inte behöva sota för Tumba-våldtäktens utfall bara för att du känner dig frustrerad.
Laddar...