Skyll dig själv, ärthjärna!

Den här tråden diskuterar artikeln Skyll dig själv, ärthjärna!.
Inlägg #1: Postat: 2005-02-14 14:09:00
Thomas L. Aabo
Vet inte om hag är ovanligt trög idag. Men jag fick läsa den två gånger innan jag förstod ditt budskap och din slutsats. Men femman fick du till slut.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-14 14:29:00
Anna Drangel
Många tycker att media har gått för långt som skriver så mkt om detta. Men det är faktiskt en viktig diskussion. Den där om att tjejer får skylla sig själva om dom var så dumma som... Då är man ju tillbaka till könstänkandet. Killar är av naturen sexmaskiner - hon borde vetat bättre, bla bla bla...
Inlägg #3: Postat: 2005-02-14 14:49:00
Unto S
”Idag är det snorhalt ute. Om jag har slitna sommardäck på bilen och ändå ger mig ut på vägarna och hamnar i diket, ja, då får jag faktiskt skylla mig själv.” Alltså, när det gäller renrasiga svenska ishockeyspelare är det offrets fel, inte den osaltade vägens. Tidigare debatter har handlat om invandrare som har gjort samma sviniga brott. Där gällde det inte ”slitna sommardäck” utan osaltade vägar. Alltså, invandrarna är skyldiga, offret ett offer, helt rätt. Men svenska ishockeystjärnor, nej!
Inlägg #4: Postat: 2005-02-14 14:56:00
dream_brother
Jag tycker det är fantastiskt ironiskt att sportjournalister, som har känt till detta leverne i jääättemånga år, nu vänder kappan efter snålblåsten och utropar sig själva till moralens väktare. "Fy på sig, skäms hockeykillar och be fansen om ursäkt!" När dom själva stod där och fick gratis sprit och fångade the leftovers från hockeykillarnas groupies var det märkligt tyst i skällan.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-14 14:58:00
Lady Ziggy
Bra Anna! Jag skulle vilja ge alla dina kritiker ett boktips:
Med uppenbar känsla för stil av sportjournalisten Stephan Mendel-Enk.
Han har skrivit ett reportage om vad vi tjejer fattat i decennier. Men tack ändå Stephan! För på dig lyssnar även männen.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-14 15:13:00
Nähädu
Sportjournalister är inte guds bästa barn de heller. Det är inte bara en reporter, "känd från teve" som vandrat hem från krogen i min hemstad med en tjej i släptåg som definitivt inte varit hans fru.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-14 15:37:00
Inger Olsson
Ha! Träffsäkert.... Självbevarelsedriften,när och var försvann den? När och hur blev PERSONLIGA Persson utbytt med Aftonbladets klyschor?
Inlägg #8: Postat: 2005-02-14 15:50:00
Mysan
dags att införa tvångsgifte innan man sätter på nån nästa gång eller ?
Inlägg #9: Postat: 2005-02-14 16:20:00
Michael Lundahl
"Passade jag på att ha gruppsex med en påstruken 21-åring, ja då borde jag skämmas." Du menar att då borde du... "skylla dig själv"? Varför denna dubbla standard?
Inlägg #10: Postat: 2005-02-14 17:24:00
Franklin
Vi lever i ett samhälle där det personliga ansvaret mer och mer ersatts av något annat. Blir jag fet är det McDonalds fel, ser mina barn på våldsprogram är det TV:s fel, får jag lungcancer är det cigarettillverkarnas fel, osv. Det är alltid någon "annans fel".
Inlägg #11: Postat: 2005-02-14 23:59:00
stålis
Inte bara i NHL utan även i NBA.

I alla sporter så finns de där – groupiesarna som får en egenvärdeshöjande kick av att få omkull en ultra-viril atlet jfr. med den domesticerade toffelhjälten de vill ha som make. Precis som med de som vill ligga med nedknarkade androgyna rock stars och de romaninnor som blev groupis åt gladiatorerna.
Inget nytt under solen. Tänk bara på vad som är världens äldsta yrke!

Länk: tinyurl.com
Inlägg #12: Postat: 2005-02-15 17:41:00
Peter Andersson
Allting i den här storyn tycks ifrågasättas av olika personer och av olika skäl. Det vill säga allting UTOM tjejens påstående att hon var full. Det är lite märkligt. Kan det bero på den socialgränsöverskridande oskrivna svenska lagen som man får i sig redan från grundskolan och gymnasiet att "jag var full" är en universalursäkt för vad som helst.
Inlägg #13: Postat: 2005-02-16 00:01:00
Sunny
Ytterligare en artikel som är välskriven o tankvärd i ämnet som man börjar få långt upp i halsen.
ja inte ner
Ni ser lite olika vinklar men din hör nog oxå till 5:orana
Laddar...